اخبار اقتصاد ایران

آیا بیت‌کوین در روند صعودی دیگری است؟

تحلیلگر CryptoQuant در گزارشی جدید اعلام کرد که بیت کوین ممکن است علیرغم عقب نشینی اخیر از قیمت ۴۴۰۰۰ دلاری، برای صعود دیگری در سال ۲۰۲۳ آماده شود.

ایران تحلیل به نقل از کریپتوکارنسی، این تحلیلگر با ارزیابی سه شاخص کلیدی در زنجیره دریافت که اخیراً ارزش آنها به تدریج افزایش یافته است و بر اساس این ارقام به این نتیجه رسید که بازار نزولی بیت کوین امکان پذیر است. رو به زوال است و راه را برای مراحل اولیه یک چرخه صعودی دیگر هموار می کند.

اولین معیاری که تحلیلگر در نظر گرفت، سود/زیان خالص غیرواقعی بیت کوین (NUPL) بود. این معیار تعیین می کند که آیا دارندگان بیت کوین در حال حاضر سود یا زیان های غیرقابل تحقق را تجربه می کنند. این شاخص میانگین قیمت خرید تمام بیت‌کوین‌های موجود توسط سرمایه‌گذاران را با قیمت فعلی بازار مقایسه می‌کند. هنگامی که از صفر بالاتر می رود و در یک روند صعودی باقی می ماند، به این معنی است که دارندگان بیت کوین در مرحله سود هستند.

به گفته این تحلیلگر، افزایش سود/زیان خالص غیر واقعی بیت کوین نشان دهنده یک بازار سودآور است که اغلب با احساسات صعودی همراه است. مسیر سود/زیان خالص فعلی بیت کوین نشان دهنده خوش بینی فزاینده بازار و آغاز یک بازار صعودی است.

معیار دیگری که مورد ارزیابی قرار گرفت، نسبت ارزش بازار بیت کوین به ارزش واقعی (MVRV) بود. نسبت ارزش بازار بیت کوین به ارزش واقعی بالاتر از یک نشان می دهد که دارایی در مرحله بیش ارزش گذاری قرار دارد، در حالی که ارزش نسبت ارزش واقعی بازار بیت کوین به ارزش واقعی نشان می دهد که دارایی در وضعیت کم ارزشی قرار دارد.

بر اساس میانگین متحرک ۳۰ روزه، نسبت ارزش بازار بیت کوین به ارزش واقعی بیت کوین در ۳۰ روز گذشته ۱۱ درصد افزایش یافته است و بر اساس داده های فعلی، یک چرخه صعودی در ابتدا پیش بینی می شود.

در نهایت، تحلیلگر Poel Index بیت کوین را در نظر گرفت. این شاخص بینشی در مورد سودآوری عملیات استخراج در شبکه بیت کوین ارائه می دهد. وقتی مقدار متریک افزایش می‌یابد، درآمد استخراج نسبت به میانگین بلندمدت نسبتاً زیاد است. از سوی دیگر، پایین بودن شاخص پول نشان می دهد که درآمد معدن در مقایسه با میانگین تاریخی نسبتاً پایین است.

او با استفاده از عملکرد تاریخی بیت کوین، خاطرنشان کرد که شاخص POEL پایین اغلب نشان دهنده پایین بودن بازار است و بسیاری آن را فرصتی برای جمع آوری سکه می دانند. با توجه به اینکه این شاخص در چند وقت اخیر روند صعودی داشته است، این تحلیلگر به این نتیجه رسید که افزایش تدریجی آن از سطوح پایین تر را می توان به عنوان کاهش فشار فروش و افزایش سودآوری برای ماینرها تعبیر کرد که با احتمال شروع صعودی همسو است. چرخه

ارزش کل بازار جهانی ارزهای دیجیتال در حال حاضر ۱.۶ تریلیون دلار برآورد شده است که نسبت به روز گذشته ۰.۷۵ درصد کاهش داشته است. در حال حاضر ۵۱.۷۴ درصد از کل بازار ارزهای دیجیتال متعلق به بیت کوین است که طی یک روز ۰.۱۴ درصد کاهش یافته است.

حجم کل بازار ارزهای دیجیتال در ۲۴ ساعت گذشته ۶۰.۳۶ میلیارد دلار است که ۱۱.۱۵ درصد کاهش داشته است. حجم کل در امور مالی غیرمتمرکز در حال حاضر ۸ میلیارد دلار است که ۱۳.۲۶ درصد از کل حجم ۲۴ ساعته بازار ارزهای دیجیتال است و حجم تمام استیبل کوین ها اکنون ۵۴.۰۲ میلیارد دلار است که ۸۹.۴۹ درصد از کل حجم ۲۴ ساعته است. بازار ارز دیجیتال را تشکیل می دهد.

به روز رسانی قیمت ارزهای دیجیتال (تا ساعت ۰۸:۲۸ EST)

این دسته شامل تغییرات قیمت ۱۰ ارز دیجیتال بزرگ از نظر ارزش بازار است.

۱- بیت کوین

قیمت: ۴۲ هزار و ۲۷۲.۴۱ دلار

تغییرات قیمت در ۲۴ ساعت گذشته: ۱.۲۴ درصد کاهش

تغییرات قیمت در هفته گذشته: ۴.۴۵ درصد کاهش

۲- اتریوم

قیمت: ۲۲۴۹.۲۲ دلار

تغییرات قیمت در ۲۴ ساعت گذشته: ۱.۴۳ درصد کاهش

تغییرات قیمت در هفته گذشته: ۵.۰۲ درصد کاهش

۳- کبک

قیمت: ۰.۹۹۹۷ دلار

تغییرات قیمت در ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۰۶ درصد کاهش

تغییرات قیمت در هفته گذشته: ۰.۰۵ درصد کاهش

۴- سکه بایننس

قیمت: ۲۴۷.۳۶ دلار

تغییرات قیمت در ۲۴ ساعت گذشته: ۱.۴۹ درصد کاهش

تغییرات قیمت در هفته گذشته: ۱.۵۵ درصد افزایش

۵- ریپل

قیمت: ۰.۶۲۱۱ دلار

تغییرات قیمت در ۲۴ ساعت گذشته: ۲.۱۷ درصد کاهش

تغییرات قیمت در هفته گذشته ۹.۵۹ درصد کاهش

۶- سولانا

قیمت: ۷۳.۹۱ دلار

تغییرات قیمت در ۲۴ ساعت گذشته: ۱.۰۸ درصد کاهش

تغییرات قیمت در هفته گذشته: ۰.۴۴ درصد کاهش

۷- یک اس دی ملکه

قیمت: ۱.۰۰ دلار

تغییرات قیمت در ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۰۲ درصد افزایش

تغییرات قیمت در هفته گذشته: ۰.۰۲ درصد افزایش

۸- کاردانو

قیمت: ۰.۶۱۴۱ دلار

تغییرات قیمت در ۲۴ ساعت گذشته: ۳.۹۵ درصد کاهش

تغییرات قیمت در هفته گذشته: ۲.۶۹ درصد افزایش

۹- بهمن

قیمت: ۴۱.۵۷ دلار

تغییرات قیمت در ۲۴ ساعت گذشته: ۵.۹۴ درصد افزایش

تغییرات قیمت در هفته گذشته: ۳۰.۱۴ درصد افزایش

۱۰- دوج کوین

قیمت: ۰.۰۹۴۰۱ دلار

تغییرات قیمت در ۲۴ ساعت گذشته ۳.۲۸ درصد کاهش یافته است.

تغییرات قیمت در هفته گذشته: ۹.۰۷ درصد کاهش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا