بانک و بیمه

آیا بیمه معلم زیان سهامداران سال ۹۹ را جبران می کند؟

بازار؛ گروه تبادل: درآمد بیمه معلمان در سال ۱۴۰۲ تقریباً ۴۸۱۰ میلیارد تومان بوده است که از ۳۴۱۳ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۱ ۴۱ درصد افزایش داشته است. با این حال خلاصه معاملات این شرکت افت ۲۳ درصدی را در ۶ ماه گذشته نشان می دهد. همچنین در بلندمدت نسبت به سایر شرکت های بیمه عملکرد ضعیفی داشته است.

در سال ۱۴۰۲، شرکت ۴۳۶۸ میلیارد تومان از خالص حق بیمه درآمد کسب کرد که نسبت به ۲۹۶۸ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۱، ۴۹ درصد افزایش داشت.

بر اساس گزارش های مالی این شرکت، این شرکت در سال گذشته ۵۵۸۹ میلیارد تومان حق بیمه ناخالص تولید کرد که نسبت به ۴۱۱۰ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۱ رشد ۳۶ درصدی داشته است.
بیمه معلم در سال گذشته ۱۲۲۰ میلیارد تومان درآمد حق بیمه اتکایی را ثبت کرد که نسبت به درآمدهای ۱۱۴۲ میلیارد تومانی در سال ۱۴۰۱ رشد ۷ درصدی داشت. علاوه بر این، این شرکت در سال ۱۴۰۲، ۴۳۶۸ میلیارد تومان از محل خالص حق بیمه درآمد داشته است که نسبت به ۲۹۶۸ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۱ رشد ۴۹ درصدی داشته است.
البته این شرکت ۷ درصد کاهش درآمد سرمایه گذاری بیمه ای را تجربه کرد و درآمد از ۲۵۱ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۱ به ۲۳۳ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۲ رسید اما سایر درآمدهای بیمه ای شرکت با افزایش ۸ درصدی از ۱۹۳ میلیارد تومان به ۲۰۸ افزایش یافت. میلیارد تومان.

غرامت و مزایای اجتماعی ناخالص است و توسط معلم پرداخت می شود
درآمد بیمه و معلم در سال ۱۴۰۲ حدود ۴۸۱۰ میلیارد تومان بوده است که نسبت به ۳۴۱۳ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۱ افزایش ۴۱ درصدی داشته است. همچنین مطالبات و مزایای ناخالص پرداختی شرکت بالغ بر ۴۵۳۱ میلیارد تومان بوده که نسبت به سال ۱۴۰۱ که درآمدهای آن ۳۴۴۴ میلیارد تومان بوده، ۴۱ درصد افزایش داشته است. اما زیان بیمه اتکایی از ۷۶۱ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۱ با کاهش یک درصدی به ۷۵۵ میلیارد تومان رسید. در مجموع خالص مطالبات و پرداخت سود از ۲۶۸۳ میلیارد تومان به ۳۷۷۵ میلیارد تومان افزایش ۴۱ درصدی را به ثبت رساند.

سود ناخالص فعالیت های بیمه ای نیز از ۱۵۲ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۱ به ۱۰۱ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۲ رسید که با توجه به افزایش هزینه های شرکت، سود خالص شرکت در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ۱۴۰۱ حدود ۱۲۹ درصد کاهش و از ۲۶۱۰ میلیارد تومان کاهش یافت. ۷۴.۶ میلیارد تومان غرق شد.

با توجه به اینکه هزینه های بیمه این شرکت با افزایش ۵۲ درصدی از ۶۱۴ میلیارد تومان به ۹۳۲ میلیارد تومان رسید. سود ناخالص فعالیت های بیمه ای نیز از ۱۵۲ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۱ به ۱۰۱ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۲ رسید که با توجه به افزایش هزینه های شرکت، سود خالص شرکت در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ۱۴۰۱ حدود ۱۲۹ درصد کاهش و از ۲۶۱۰ میلیارد تومان کاهش یافت. ۷۴.۶ میلیارد تومان غرق شد. در نتیجه سود خالص هر سهم نیز از ۴۵ تومان به ۱۲.۹ تومان کاهش یافت.

سال گذشته مطالبات بیمه معلمان از بیمه گران و نمایندگان حدود ۶۰ درصد افزایش یافت. یعنی درآمد از ۳۷۸۴ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۱ به ۶۰۵۷ میلیارد تومان رسیده است. مطالبات بیمه اتکایی با رشد ۴۵ درصدی از ۱۷۴ میلیارد تومان به ۲۵۴ میلیارد تومان رسید.

افزایش دادن امکان ارائه بیمه معلمان به افراد
امکان ارائه بیمه معلمان به افراد در سال گذشته ۴۷ درصد افزایش یافته است. به گونه ای که از ۱۶۶ به ۲۴۳ میلیارد تومان رسیده است. همچنین سرمایه گذاری در اوراق رشد با ۲۵ درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال قبل از ۱۲۹۵ میلیارد تومان به ۱۶۲۱ میلیارد تومان رسید. همچنین سرمایه گذاری های ملکی در سال ۱۴۰۲ بالغ بر ۲۱۰ میلیارد تومان بوده که نشان دهنده رشد ۳۸ درصدی است.
حال این سوال پیش می آید که آیا بیمه معلم پس از افزایش سرمایه بیش از ۲۰۰ درصدی از شهرک نجات یافته و ۲۹ درصدی از شهرک، باز هم سهامداران ۹۹ حدود ۵۰ درصد ضرر می کنند. در حالی که اکثر سهامداران نمادهای بیمه ای از زیان بیرون آمدند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا