ترندهای روز

آیا تا به حال به فکر سفر به بهشتی گمشده در شمال ایران افتاده‌اید؟

پایگاه خبری تحلیلی ایران تحلیل (irtahlil.com):

در گوشه و کنار شمال ایران می توانید به جاذبه هایی سفر کنید که به محض رسیدن به آنجا احساس می کنید در نقطه ای دیگر از زمین ایستاده اید یا خواب می بینید. جاذبه هایی که حتی چشمان شما هم زیبایی شان را باور نمی کند. این در حالی است که برای رسیدن به چنین مقاصدی راه زیادی نخواهید داشت و با استفاده از راهنمای سفر می توانید به راحتی برنامه ریزی های لازم را انجام دهید و به بهشتی در دل طبیعت سرسبز شمال ایران برسید.

البته برای رسیدن به چنین بهشتی محدود به مکان خاصی نخواهید بود و از شرق تا غرب شمال ایران یعنی گیلان، مازندران و گلستان جاذبه های شگفت انگیز زیادی وجود دارد که شما را به رویاهای واقعی دعوت می کند.

حال تصور کنید که چنین طبیعتی با ماندن در ویلا با استخر و امکانات کامل را تجربه کنید. همه چیز برای سفر آماده است و سخت است چنین سفری را از دست داد. پس در برنامه ریزی برای چنین سفری تردید نکنید.

در ادامه چند مقصد شگفت انگیز در سه استان شمالی را به شما معرفی می کنیم که هر کدام به تنهایی تکه ای از بهشت ​​روی زمین هستند و بسته به شرایط خود می توانید هر کدام را به عنوان مقصد ایران تحلیل کنید. ایران تحلیل برای سفر برنامه ریزی کنید مانند تعداد روز، اجاره ویلا استخردار یا اقامتگاه های دیگر مانند کلبه یا سوئیت و رفتن.

در فصل هایی مانند بهار که زیبایی طبیعت دو چندان می شود و شمال ایران هوای مطبوع و کم رطوبت دارد، سفر را از دست ندهید و خود را برای سفر آماده کنید. فصل پاییز هم همین شرایط را برای سفر دارد و در کل می توان این دو فصل را بهترین زمان برای رفتن به شمال دانست.

دریاچه چرت؛ آرامشی دلپذیر در دل جنگل

سفر را از نزدیک ترین استان شمالی به ایران یعنی مازندران آغاز می کنیم. مقصدی پرطرفدار که در بین استان های شمالی بسیار پرطرفدار است و مسافران زیادی در تعطیلات آخر هفته و تعطیلات شهرهای مختلف مازندران را برای سفر ایران تحلیل می کنند.

یکی از جاذبه های منحصر به فرد و شگفت انگیز مازندران، دریاچه ای دیدنی است که درست در دل جنگل و نزدیک شهر ساری است که پس از سفری کوتاه در میان جنگل، ناگهان آن را در مقابل خود می بینید.

آیا تا به حال به سفر به بهشت ​​گمشده در شمال ایران فکر کرده اید؟

دریاچه چورت که به دریاچه میانشه نیز معروف است در نزدیکی روستایی به نام چورت قرار دارد. این دریاچه دیدنی حدود ۸۰ سال پیش بر اثر زلزله و رانش زمین و مسدود شدن مسیر آب شکل گرفت و در حال حاضر یکی از زیباترین جاذبه های اطراف ساری است که می توانید در فصول بهار و پاییز برای رفتن به آن برنامه ریزی کنید.

این دریاچه در سطح پایین تری از جنگل قرار دارد و اطراف آن را درختان جنگلی احاطه کرده است که زیبایی آن را دو برابر کرده است. مناظر باورنکردنی طبیعت همه شرایط را برای عکاسی از این منطقه فراهم کرده است و به همین دلیل نباید فرصت عکاسی از این بهشت ​​را از دست داد. علاوه بر این، اگر اهل ماهیگیری هستید، با دستان پر از دریاچه برمی گردید.

یکی دیگر از تفریحات جذابی که شما را به دل طبیعت می برد قایق سواری در دریاچه چورت است. با وجود اینکه هیچ قایق در اطراف دریاچه وجود ندارد، اما می توانید با خود یک قایق بادی به همراه داشته باشید و تجربه ای ناب از پارو زدن در دریاچه و شنیدن صدای آب در کنار آواز پرندگان داشته باشید.

اگر در فصل پاییز به این منطقه سفر کنید، همزمان با قدم زدن در کنار آب شاهد رقص برگ ها خواهید بود، تصویری که در دلتان نقش می بندد و از دیدنش سیر نمی شوید.

روستای جهان نما; بالای بام گلستان

از مازندران به سمت استان زیبای گلستان می رویم. مکانی که تمام ویژگی های شهرهای شمالی را دارد به جز اینکه دنج و بکرتر است و اگر هوس طبیعتی بکر و خلوت کردید می توانید روی آن حساب کنید.

منطقه ای جذاب و دیدنی در گلستان و نزدیک کردکوی یایلاق جهان نما است که با طبیعت شگفت انگیز خود شما را مسحور خود می کند. جایی که منظره کوه هایی با قله های برفی دارد و از طرفی سرسبزی جنگل های هیرکانی احاطه شده است. روستای ویلایی که در منطقه حفاظت شده قرار دارد بهترین گزینه برای دور شدن از هیاهوی شهر و پناه بردن به طبیعت محسوب می شود. یکی از جذابیت های ویلای جهان نما که بهانه خوبی برای سفر به حساب می آید ارتفاع آن است که آن را به بام گلستان معروف کرده و چشم اندازی بی نظیر به شهرها و روستاهای مختلف از جمله کردکوی، بندرترکمن و گرگان دارد.

آیا تا به حال به سفر به بهشت ​​گمشده در شمال ایران فکر کرده اید؟

در چنین مکانی می توانید انواع بوم گردی ها را برای اقامت ایران تحلیل کنید و در کمال آرامش چند روزی مهمان طبیعت باشید. برای رزرو محل اقامت اکوتوریسم همچنین قبل از سفر به صورت آنلاین این کار را انجام دهید تا نگران رسیدن به مقصد نباشید و فقط از طبیعت لذت ببرید.

مزرعه اولسبلنگاه

حالا وقت آن است که به استان گیلان برویم و به یک ییلاق، یعنی ماسال زیبا سفر کنیم. ماسال به عنوان منطقه ای مرتفع در این استان دارای ویلاهای متنوعی است که یکی از دیدنی ترین آنها ویلا اولسبلنگاه و چشم اندازهای شگفت انگیز آن است. ویلایی در ارتفاعات تلاش با هوای خنک و چشم اندازی از سرسبزی طبیعت که کلبه های چوبی در افق آن دیده می شود.

جایی که می توانید با رزرو کلبه جنگلی تجربه ای خاص و متفاوت از اقامت در دل طبیعت سرسبز و خنک را به خود هدیه دهید.

این ویلای بکر و دیدنی به دلیل خنک بودن هوا گزینه جذابی برای سفر در اواخر بهار و تابستان است. وقتی در شهرهای مختلف آفتاب داغ و سوزان آزاردهنده می شود، اما اینجا گرما نیست و هوای خنک و تازه روی پوست شما می نشیند.

آیا تا به حال به سفر به بهشت ​​گمشده در شمال ایران فکر کرده اید؟

جایی که صبح در یک کلبه چوبی از خواب بیدار می شوید و در منظره ای رویایی از طبیعت سبز قدم می زنید.

در نهایت بسیاری از مناطق ایران تجربه حضور در دل طبیعت را با مناظر بی نظیری به شما می دهند، گاهی باورش سخت است که رویا پردازی نمی کنید. برای لمس چنین تجربیاتی سفر کنید و از بودن در دل طبیعت لذت ببرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا