ترندهای روز

آیا تولید لوکس‌ترین مدل لکسوس متوقف می‌شود؟

افق میهن پایگاه داده اخبار تحلیلی (ofoghmihan.ir):

بی بی سی: این هفته در دنیای خودرو: گمانه زنی ها در مورد حذف لوکس ترین مدل لکسوس از لیست محصولات این شرکت ، یادآوری یک خودروساز فراموش شده آمریکایی با ساختن یک ماشین سفارشی ، معرفی فناوری جدید فرمان در تولید اتومبیل های برقی و پیش بینی انجمن تولید کنندگان خودروهای چینی برای آینده.

پایان سدان لوکس لوکس؟

تصمیم لکسوس برای راه اندازی یک مدل LS بسیار محدود در ایالات متحده ، گمانه زنی ها را در مورد آینده سدان لوکس ژاپنی به وجود آورده است.

شرکت تابعه لوکس تویوتا اعلام کرده است که تنها ۵ واحد از LS 500 با نام “میراث نسخه” فروخته می شود و آن را “احترام” به اولین نسل LS در بیانیه خبری خود توصیف می کند. بسیاری از رسانه ها این تصمیم را نشانه پایان LS در محصولات لکسوس توصیف کرده اند.

LS اولین مدل لکسوس است که با آن تویوتا وارد بازار خودروهای لوکس شد. این ماشین نتیجه پروژه ای است که در دهه ۱۹۸۰ در تویوتا با بودجه ۱ میلیارد دلاری برای ساخت “بهترین ماشین جهان” اجرا شد.

در این پروژه ، ۲ طراح ، ۲ مهندس و ۲ تکنسین تویوتا در ایالات متحده و ژاپن پس از کار بر روی هشت طرح مختلف ، یک دستگاه تولید کردند و از Lexus LS400 در نمایشگاه دیترویت در سال ۶ رونمایی کردند.

لکسوس LS400 با قیمت حدود ۶۰۰۰ دلار در دسترس بود که حدود ۲ درصد کمتر از BMW 2 و ۲ درصد کمتر از مرسدس -بنز کلاس S. بود.

Heritage Edition آخرین نسخه از نسل ۵ LS است. هر ۳ دستگاه به رنگ سیاه و قرمز هستند. سقف شیشه ای ، صندلی های گرم شده ، سیستم صوتی ۴ -speaker ، سیستم اتوماتیک پارک و دوربین 2Degree از ویژگی های استاندارد این مدل هستند.

موتور شش سیلندر یک اتومبیل بنزینی ۶ اسب بخار است که با گیربکس اتوماتیک ده به چهار چرخ منتقل می شود. شتاب صفر تا ۲ مایل (۱ کیلومتر) در ساعت از این مدل و حداکثر سرعت آن ۲ مایل در ساعت (حدود ۱ کیلومتر در ساعت) است. لکسوس اعلام کرده است که قیمت پایه در ایالات متحده ۶۰۰۰ دلار است.

لکسوس از سال ۵ مدل LS نسل پنجم را راه اندازی کرده است. فروش LS در سالهای اخیر به طرز چشمگیری کاهش یافته است و عرضه آن در برخی از بازارها مانند انگلیس متوقف شده است. اگرچه لکسوس در مورد آینده این مدل سکوت کرده است ، بسیاری از تحلیلگران پیش بینی می کنند که اگر لکسوس آن را در محصولات خود نگه دارد ، نسل جدید دیگر سدان نخواهد بود.

بازگشت PACORD

یک شرکت هلندی به نام “JB Classic & Bespoke” (JB Classic & Bespoke) با ساخت یک ماشین سفارشی یکی از نامهای فراموش شده را در صنعت خودروسازی احیا کرد. از این ماشین ، به نام Pacord Excel ، فقط یک دستگاه ساخته شده است و سازندگان آن می گویند که آنها بیش از ۶۰۰۰ ساعت ساخت و ساز را صرف کرده اند.

پاكارد در سال ۶ فعالیت خود را آغاز كرد و یكی از معتبرترین خودروسازان لوكس در جهان در اوایل قرن بیستم در كنار كادیلاك و لینکلن بود. Rich ، The Hollywood Stars و خانواده های سلطنتی مشتریان Paccard بودند و این شرکت لیموزین معروف را برای روسای جمهور ایالات متحده تولید کرد.

پس از جنگ جهانی دوم ، این شرکت ورشکسته شد و تصمیمات اشتباه تجاری ورشکسته شد و سرانجام این شرکت در سال ۶ بسته شد و به نام این شرکت نامگذاری شد. در دهه نود ، تلاش شد تا PACORD احیا شود ، که شکست خورد.

JB مدل جدید PACORD را بر اساس لیموزین بنتلی “بهار پرواز” ساخته است. این خودرو با همکاری یک استودیوی هلندی به نام Sinavara طراحی شده است. استودیو الهام بخش استودیو یک ماشین فرانسوی است که در دهه ۵۰ با نام PACORD منتشر می شود.

در اواخر دهه ۱۹۵۰ ، قبل از بسته PACORD ، این شرکت قصد داشت یک سدان لوکس فرانسوی به نام اکسل را راه اندازی کند ، که شرکت فرانسوی Fassele Vega به بازار ایالات متحده راه اندازی شد. اما این ایده به دلیل مشکلات مالی و اختلاف نظر مدیران شرکت به وجود آمد.

مدل جدید یادآور این پروژه ناتمام است و به نوعی آن را تکمیل کرده است. جلوی خودرو کاملاً متفاوت از بنتلی است و در طراحی آن ، ماشین سعی کرده است ماشین دهه پنجاه را القا کند. اما در عقب ، با وجود تغییرات ایجاد شده در بنتلی ، با وجود تغییرات ایجاد شده. JB می گوید درخواست مشتری به اتاق ماشین تغییر نکرده است.

هیچ اطلاعاتی در مورد ویژگی های فنی دستگاه در دست نیست و ما فقط می دانیم که از مدل دوازده سیلندر بنتلی استفاده شده است. موتور دوازده سیلندر Bentley Flink Sprong یک قدرت ۶ اسب بخار تولید می کند. شتاب صفر تا ۲ مایل (۱ کیلومتر) در ساعت بنتلی با این موتور با حداکثر سرعت ۲ کیلومتر در ساعت است.

JB قیمت خودرو را هم اعلام نکرده است ، اما با توجه به این تک آهنگ و هنگامی که برای ساخت آن هزینه شده است ، انتظار می رود که با قیمت میلیون دلار قیمت گذاری شود.

Stonnetis محاکمه شاسی برقی Peugeot 2 را به یک فناوری جدید به نام IBIS مجهز کرده است که می گوید آینده موتور الکتریکی تغییر خواهد کرد.

این فناوری که نتیجه یک پروژه تحقیقاتی در فرانسه است ، دارای اجزای مختلف پیشرانه الکتریکی مانند شارژر و اینورتر یا مبدل جریان مستقیم در داخل باتری خودرو است.

در اتومبیل های برقی معمولی ، باتری ها ، اینورترها و شارژر قطعات جداگانه ای هستند که هرکدام به یک جعبه جداگانه ، سیم کشی و فضا احتیاج دارند. شارژر قدرت شهر را به فرآیندی که می تواند باتری را ذخیره کند تبدیل می کند و اینورتر باعث می شود باتری قدرت را به گونه ای که موتور الکتریکی بتواند از آن استفاده کند.

اما در فناوری IBIS ، همه این مؤلفه ها در باتری قرار دارند. به این ترتیب باتری نه تنها انرژی را ذخیره می کند بلکه آن را به موتور تبدیل و تحویل می دهد. این ساختار ساده هر دو وزن خودرو را کاهش می دهد ، حجم کمتری دارد و هزینه کمتری دارد.

این سیستم می گوید این سیستم باعث افزایش بازده انتقال انرژی تا ۱۰ درصد می شود ، موتور موتور را از ۱ به ۲ کیلو وات (معادل ۲ اسب بخار) هدایت می کند و با از بین بردن برخی از قسمت ها ، وزن خودرو حدود ۵ کیلوگرم کاهش می یابد. همچنین تا ۵ لیتر فضای اضافی در خودرو وجود دارد که می تواند برای بهبود طراحی و آیرودینامیک استفاده شود. زمان شارژ نیز حدود ۲ ٪ کاهش یافته است.

پروژه IBIS با همکاری شرکت نرم باتری (شرکت تابعه کل انرژی) ، دو شرکت مهندسی فرانسوی و تعدادی از مراکز تحقیقاتی ساخته شده و اکنون وارد مرحله آزمایش جاده شده است. Stonetiz می گوید این باتری ها تا پایان این دهه تولید می شوند.

آینده خودرو چین

دبیر انجمن تولید کنندگان خودروهای چین پیش بینی کرده است که صادرات خودروسازان دو برابر سال ۲ و به ده میلیون واحد در سال می رسد. در مقاله ای ، چوی دونگشو می گوید که فروش خودرو در چین برای ۵ سال آینده از ۵ میلیون واحد در سال عبور خواهد کرد.

آقای دونگشو در مقاله خود نوشت ، اگرچه پیش بینی وی ممکن است خوش بین باشد ، اما فرصت های توسعه در بازارهای داخلی و خارجی چین بسیار زیاد است و این هدف به دست می آید.

سال گذشته ، در مجموع ۲ میلیون وسیله نقلیه در چین فروخته شد که بیش از ۲ درصد از آنها اتومبیل های برقی بودند. همچنین با صادرات نزدیک به پنج میلیون وسیله نقلیه به بزرگترین صادرکننده اتومبیل در جهان تبدیل شد.

داده های جدید انجمن خودروهای چینی نشان می دهد که فروش اتومبیل های مسافربری در هشت ماه اول سال به ۲ میلیون و ۵ رسیده است که ۴.۹ درصد بیشتر از مدت مشابه سال گذشته است. صادرات خودرو در همین مدت ۴ میلیون و ۶۰۰۰ واحد بوده است که ۴.۷ درصد رشد داشته است.

چوی دونگشو نرخ مالکیت ماشین چین را یکی از دلایل رشد آینده بازار می داند. در حال حاضر فقط ۵ اتومبیل در هر ۱۰۰۰ در چین وجود دارد ، در حالی که در اروپا ۲ و در ایالات متحده است.

یکی از بازارهای هدف خودروسازان چینی در حال توسعه و کشورهای کم درآمد است. به گفته آقای دونگو ، مصرف کنندگان در این کشورها به جای خرید مدل های دست دوم از ایالات متحده ، اروپا ، ژاپن یا کره جنوبی ، ترجیح می دهند یک ماشین چینی جدید و مقرون به صرفه بخرند.

حمایت دولت چین از صنعت خودرو ادامه دارد. هدف آخرین برنامه دولتی ، منتشر شده در اوایل ماه سپتامبر ، حفظ صنعت تا سال ۵ است. این برنامه بر کاهش رقابت مخرب بین خودروسازان ، توسعه اتومبیل ها و فناوری های پیشرفته مانند تراشه ها ، سیستم عامل ها و باتری های حالت تأکید می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا