اخبار اقتصاد ایران

آیا دلار بعد از تعطیلات بازهم گران می شود؟! :: ایران تحلیل

در میان سکوت و انفعال، دلار هر روز قله های جدیدی را فتح می کند و بر شدت نگرانی مردم می افزاید، آن هم در شرایطی که کشور به دلیل تعطیلات نوروزی عملا تعطیل است و بسیاری نگران این جهش بی سابقه هستند. نرخ ارز ممکن است با شروع بازار رخ دهد. بودن

به گزارش ایران تحلیل، در همین رابطه آسوشیتدپرس به بررسی وضعیت دلار در این روزها پرداخت و نوشت: همزمان با جشن سال نو ایرانی، واحد پول ایران روز یکشنبه به پایین ترین سطح خود رسید و در برابر یک دلار به ۶۱۳ هزار و ۵۰۰ ریال رسید. .

روز یکشنبه با وجود تعطیلی اکثر صرافی ها به دلیل تعطیلات نوروزی از ساعت ۳۰، مردم در صرافی اصلی تهران در خیابان فردوسی اقدام به مبادله ریالی به ارز کردند. اسفند تا ۱۳ فروردین ادامه دارد، آنها بسته بودند.

آسوشیتدپرس در ادامه مدعی شد فردی به نام محسن، کارمند ۳۲ ساله یکی از صرافی ها در گفت و گو با این خبرگزاری گفت: تعطیلات کمک می کند تا قیمت ها افزایش نیابد، در حال حاضر قیمت واقعی نیست، تقاضا برای خرید دلار بسیار زیاد است، اما تنها چند صرافی وجود دارد که به مردم دلار می دهد.

تعطیلات دو هفته ای فرصتی برای سفر به خارج از کشور است که تقاضا برای دلار و یورو را افزایش می دهد. این در حالی است که نرخ ارز به شدت بر سایر بازارها از جمله مسکن و اجاره تاثیر می گذارد.

قیمت هر دلار در ۲۷ اسفند آخرین روز کاری قبل از تعطیلات ۵۹۰۰۰۰ ریال بود.

بسیاری از ایرانیان به دلیل کاهش ارزش پول محلی پس انداز جان خود را از دست داده اند. امروز ارزش آن حدود یک بیستم سال ۲۰۱۵ است، زمانی که ایران توافق هسته ای را با قدرت های جهانی امضا کرد.

مرکز آمار دولت نرخ تورم کشور را برای فوریه ۲۰۲۴ ۴۲.۵ درصد اعلام کرد، در حالی که بانک مرکزی آن را بیش از ۴۶ درصد اعلام کرد. در حال حاضر هیچ توضیحی برای این اختلاف وجود ندارد و به نظر می رسد راهی برای متوقف کردن دلار وجود ندارد.

آریا سعادتمند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا