اخبار بورس

آیا رکورد‌های تاریخی طلا با کاهش تدریجی نرخ بهره ادامه خواهد داشت؟

افزایش فلزات گرانبها به دنبال کاهش ارزش دلار؛

روز چهارشنبه، قیمت طلا در معاملات آسیایی تثبیت شد و بخشی از ضررهای اخیر خود را جبران کرد. این درحالی است که معامله گران همچنان انتظار دارند که فدرال رزرو نرخ های بهره را بیشتر کاهش دهد.

گزارش کردن اخبار بورس به گزارش سرمایه گذاری؛ قیمت طلا در معاملات روز چهارشنبه آسیا تثبیت شد و بخشی از ضررهای اخیر خود را جبران کرد. این درحالی است که معامله گران همچنان انتظار دارند که فدرال رزرو نرخ های بهره را بیشتر کاهش دهد.

این فلز گرانبها در ماه سپتامبر به بالاترین سطح خود رسید، اما از آن زمان تا کنون در محدوده ۲۶۰۰ دلار در هر اونس باقی مانده است زیرا معامله گران پیش بینی کاهش نرخ بهره توسط فدرال رزرو را دارند. این پیش‌بینی‌ها نشان داد که دلار به بالاترین سطح خود در دو ماه گذشته رسید و بازارهای فلزات را تحت فشار قرار داد.

با این حال، بازارها همچنان انتظار دارند که نرخ بهره ایالات متحده به تدریج کاهش یابد، که این روند صعودی بیشتری را برای طلا و سایر دارایی های بدون بازده ایجاد کرده است. این امر قیمت طلا را به بالاترین سطح اخیر خود نزدیک کرد.

هر اونس طلا با ۰.۲ درصد افزایش به ۲۶۶۷۰۷۲ دلار رسید، در حالی که تا ساعت ۴ صبح هر اونس طلا برای تحویل در دسامبر ۰.۲ درصد افزایش یافت و به ۲۸۳.۹۵ دلار در هر اونس رسید. ساعت ۳۹:۰۰ به وقت گرینویچ رسید.

طلا در محدوده پایدار زیر رکوردهای تاریخی

در بیشتر سه هفته گذشته، قیمت لحظه ای طلا در محدوده ثابتی باقی مانده است و نتوانسته است به رکوردهای جدید برسد زیرا بازارها با کاهش شدیدتر نرخ بهره از سوی فدرال رزرو قیمت گذاری کردند.

قیمت های نقدی در اواخر سپتامبر به بالاترین حد خود یعنی ۲۶۸۵.۹۶ دلار در هر اونس رسید.

علیرغم نگرانی ها مبنی بر اینکه بدتر شدن وضعیت ژئوپلیتیک در خاورمیانه باعث افزایش تقاضا برای طلای امن می شود، این تاثیر با تقویت دلار که به دنبال نشانه هایی از تقویت اقتصاد ایالات متحده بود، کاهش یافت.

با این حال، طلا تا کنون در سال جاری افزایش های شگفت انگیزی را به ثبت رسانده است، زیرا معامله گران همچنان انتظار دارند که نرخ های بهره آمریکا در نهایت کاهش یابد.

طبق داده‌های CME Fedwatch، معامله‌گران پیش‌بینی می‌کنند که احتمال کاهش ۹۱.۱ درصدی نرخ بهره توسط فدرال رزرو در ماه نوامبر در مقایسه با کاهش ۵۰ واحدی در ماه سپتامبر، ۲۵ واحد پایه است. علاوه بر این، معامله گران معتقدند که احتمال ثابت ماندن نرخ بهره پایین است.

سایر فلزات گرانبها در روز چهارشنبه با کاهش ارزش دلار از بالاترین سطح دو ماهه افزایش یافتند. معاملات آتی پلاتین با ۰.۹ درصد افزایش به ۱۰۰۵.۳۰ دلار در هر اونس رسید، در حالی که معاملات آتی نقره با ۰.۲ درصد افزایش به ۳۱.۸۱۲ دلار در هر اونس رسید.

ثبات قیمت مس پس از عدم اطمینان در چین و کاهش شدید اخیر

در فلزات صنعتی، قیمت مس پس از کاهش شدید در جلسات اخیر به دلیل تردیدها در مورد آخرین اقدامات محرک چین تثبیت شد.

معاملات آتی مس در بورس فلزات لندن با ۰.۶ درصد افزایش به ۹۵۸۶.۵۰ دلار در هر تن رسید، در حالی که معاملات آتی مس برای تحویل در دسامبر ۰.۴ درصد افزایش یافت و به ۴.۳۶۰۳ دلار در هر پوند رسید.

قیمت مس در جلسات اخیر به دلیل واکنش ضعیف معامله گران به اقدامات محرک چین کاهش یافت که زمان و میزان آن فاش نشد.

داده‌های ضعیف اقتصادی از چین نیز به فشار افزوده است زیرا داده‌های اخیر نشان می‌دهد که تورم منفی همچنان ادامه دارد و صادرات کلیدی این کشور کاهش می‌یابد.

پایان مقاله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا