آیا صدور بیمهنامه منوط به ثبت اطلاعات در سامانه املاک است؟
بر اساس قانون مالیات های مستقیم، متقاضیان خدمات نمایندگی های اجرایی موظفند اطلاعات خود را از طریق سامانه متمرکز املاک بیمه ثبت کنند، البته ناظر هستند و مجری نیستند و سامانه املاک و سامانه املاک مسکنی را برای این افراد در نظر گرفته است. خرید بیمه
علی اسدی، رئیس اداره تحلیل، طراحی و توسعه بیمه مرکزی به مشکل اخیر در خصوص ثبت اطلاعات مکان افراد در سامانه املاک و نقل و انتقالات در زمان خرید بیمه اشاره می کند. صدور بیمه نامه با استفاده از خدمات املاک توسط یک شرکت بیمه مرکزی آغاز شد. در این مصوبه آمده است که ثبت اطلاعات در سامانه املاک برای بیمه شخص ثالث استفاده می شود اما بیمه مرکزی در تمامی بیمه نامه ها از این فرآیند استفاده کرده است.
بیمه مرکزی ناظر است; دستگاه اجرایی نیست!
وی گفت: «اما مشکل اینجاست که یک شرکت بیمه مرکزی یک نهاد نظارتی است و یک نهاد بیمه نیست. به عبارت دیگر بیمه نامه در شرکت های بیمه صادر می شود و در کارگروهی با عنوان «استفاده» مورد تأیید قرار می گیرد و ایجاد نشده است اما عبارت «استفاده» برای استخدام و بیمه مرکزی نیز از دسترسی و استفاده از آن استفاده کرده است. ثبت اطلاعات در سامانه املاک و اسکان در کلیه بیمه نامه ها.
به گفته کمیسر بیمه مرکزی، تمامی شرکت های بیمه باید تمامی بیمه نامه های بیمه مرکزی را ارائه کنند و در هنگام ارائه بیمه نامه و بیمه نامه نسبت به دریافت بیمه نامه اقدام کنند.
اسدی ادامه داد: در این راستا یکی از کنترل هایی که بر روی بیمه نامه ها اعمال می شود، عملکرد املاک است و این کنترل در حال حاضر هشدار است، بنابراین در صورت استفاده از خدمات املاک و عدم پاسخگویی، پیام هشدار ارسال می شود. به در زمان صدور کد واحد برای شرکت های بیمه ارسال می شود که متقاضی اطلاعات خود را از طریق سامانه املاک ثبت نکرده است. از طرفی سامانه املاک با توجه به بررسی بیمه مرکزی برای متقاضی متقاضی پیامک ارسال می کند.
وی افزود: بر اساس قانون مالیات های مستقیم، مدیران و شبکه بانکی باید به شرط ثبت موفق اطلاعات در سامانه املاک، خدمات دستگاه خود را در اختیار مردم قرار دهند و حتی بانک مرکزی تنها یکی از خدمات آن است. صدور چک در مصوبه شماره ۴ کارگروه تعامل به بند ۷ ماده ۸ قانون مالیات های مستقیم اشاره شده است که در آن بیمه مرکزی باید از محل سکونت اشخاص حقیقی برای درج آدرس اشخاص بر روی شخص ثالث استفاده کند. – بیمه نامه ها این در حالی است که بیمه مرکزی نظارتی بر صنعت بیمه است و بر روند بیمه شرکت ها نظارت می کند و خود بیمه نامه را صادر نمی کند.
رئیس اداره تحلیل، طراحی و توسعه بیمه مرکزی گفت: با توجه به بیمه نامه های صادره از سوی شرکت های بیمه و بیان اینکه برخی از بیمه نامه ها از جمله اشخاص ثالث دارای الزامات قانونی برای صدور هستند و سایر بیمه نامه ها در پوشش ریسک سرمایه جنبه قانونی دارند. لازم است، فراتر از حدود تصمیم گیری در مورد تعقیب کیفری. در این زمینه البته مکاتباتی با کارگروه تعامل انجام شد. اما با توجه به استقرار زیرساخت های فناوری در بیمه مرکزی، بیمه مرکزی در صورت تایید و تایید، این محدودیت های قانونی را اعمال و اجرا خواهد کرد.
اسدی در پایان تاکید کرد: این نکته نیز حائز اهمیت است که مصوبه ای اشتباه کرده است چرا که بیمه مرکزی صادرکننده بیمه نیست و حتی در آیین نامه هم استفاده نشده است. زمان خرید بیمه نامه