اقتصاد جهان

آیا طرح پرداخت نقدی دولت تایلند می توانست موفق باشد؟

گزارش خبرگزاری Tasnim ؛ برنامه جاه طلب ، که در چهار مرحله برنامه ریزی شده بود ، برای ترویج تقاضای داخلی و افزایش مصرف اجرا شد. دو مرحله اول ، از جمله پرداخت صاحبان نقشه های اجتماعی ، افراد دارای معلولیت و سالمندان ، تأثیر قابل توجهی در اقتصاد نداشتند. در نتیجه ، مرحله سوم و چهارم ، که باید ۱۶ تا ۵۹ سال پرداخت شود ، عملاً متوقف می شود.

در حالی که دولت تایلند هنگام دفاع از عقب نشینی به تعرفه های تجاری دولت ترامپ اشاره می کرد ، تحلیلگران اقتصادی معتقدند که دلیل اصلی ناکارآمدی مراحل اولیه تحریک مصرف عمومی است. در حقیقت ، بسیاری از گیرندگان این مبلغ را برای بازپرداخت یا پس انداز صرف کردند. خرید و خرج در بازار.

نظرسنجی ها نشان می دهد که حدود ۶۰ درصد از مردم تایلند هنوز خواستار اجرای این پروژه هستند. عددی که به عنوان طرحی به نام “پول رایگان” کمتر از حد انتظار به نظر می رسد.

به گفته کارشناسان ، بزرگترین ضعف برنامه نحوه طراحی و فروش منابع خود بود. این طرح بیشتر شبیه یک مهمانی قرعه کشی بود. دولت از مردم انتظار داشت که لوازم خانگی ، پوشاک ، مواد غذایی و تعمیر خانه را بخرند و مصرف داخلی را افزایش دهند. اما همانطور که اجرا شد ، این هدف مطابقت نداشت.

کارشناسان اقتصادی معتقدند که پرداخت مستقیم پول نقد ، به ویژه در قالب سپرده در حساب بانکی یا تحویل پول نقد ، هیچ جذابیتی و انگیزه ای برای هزینه ها ایجاد نمی کند.

در همین راستا ، رئیس بانک مرکزی تایلند Sotapott Sotapott Sotapout در مصاحبه با رویترز تأیید کرد که تأثیرات این پرداخت ها کمتر از حد انتظار است و بخش بزرگی از مبالغ برای بازپرداخت بدهی هزینه شده است.

پیشنهاد جایگزین برای افزایش اثربخشی طراحی استفاده از کارت هدیه دیجیتال با تاریخ انقضا کوتاه و قابل استفاده در مغازه های خاص بود. راه حلی که کارشناسان گفتند می تواند به سه نتیجه مهم دست یابد:

  1. صرف نیازهای مردم ، برای پس انداز یا بازپرداخت بدهی ها.
  2. رهبری مصرف در مشاغل محلی نیاز به پشتیبانی دارد.
  3. گسترش پول را تسریع کرده و یک اثر اقتصادی فوری ایجاد کنید.

علاوه بر این ، عدم جاذبه بصری و تجربه متفاوت در این طرح یکی از مهمترین انتقادات بود. دولت با ارسال پیام های متنی یا پرداخت نقدی ، مبلغ ۱۰،۰۰۰ بات را به عموم مردم داد. درست مانند هر معامله روزانه بانکی دیگر.

تحلیلگران نشان می دهند که هنوز هم می توان از روشهای خلاقانه طراحی چنین برنامه هایی استفاده کرد. از جمله واگذاری مبالغ مختلف (۸۰۰۰ ، ۹۰۰۰ یا ۱۰،۰۰۰ بات) ، که می تواند واکنشهای عاطفی متفاوتی در جامعه ایجاد کند و انگیزه هزینه ها را افزایش دهد.

اگرچه به نظر می رسید ایده اصلی یک برنامه پرداخت نقدی بصری و منطقی است ، اما موفقیت مورد نیاز است ، اگرچه موفقیت آن نیاز به طراحی دقیق تر ، ابزارهای اجرایی مؤثرتر و نظر بهتر پیام رسانی عمومی داشت. مواردی که ظاهراً حزب فو تایلند و نخست وزیر آن نتوانستند انجام دهند.

منبع: پست بانکوک

پایان پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا