ترندهای روز

آیا می‌توانم به نتایج طالع‌بینی ماه‌ تولد اعتماد کنم؟/ فال امروزتو ببین

فال امروز خودتو در قسمت منهای تحلیل بخون.
تمام سعی خودمون رو میکنیم که هر روز فال مرتبط با شمارو در این صفحه به اشتراک بگذاریم.

راهنماییت کنم- آیا طالع بینی درست است؟ آیا تولد در یک ماه خاص و پوشیدن یکی از نمادهای ماه تولد می تواند خصوصیات خاصی را در افراد آن ماه تداعی کند؟ یا با استفاده از این نمادها می توان آینده را پیش بینی کرد؟

طبق راهنمای شما، دانشمندان مدتهاست که در مورد صحت طالع بینی تردید و انتقاد داشته اند. در سال‌های اخیر، داده‌های زیادی جمع‌آوری شده است که به دانشمندان اجازه می‌دهد تا صحت نمادها و نشانه‌های ماه تولد را مطالعه کنند.

کلیشه ای در مورد ماه تولد

بدنیا آمدن مهر و شهریور آنها احتمالاً دوستان خوبی هستند، اما شما نباید با آنها رابطه عاشقانه داشته باشید. بدنیا آمدن اردیبهشت آنها افراد لجباز و تک دندانی هستند. بدنیا آمدن خرداد آنها شیطون و بازیگوش هستند. آیا واقعاً می توان این ویژگی های شخصیتی را به همه متولدین این ماه ها نسبت داد و گفت که متولدین یک ماه خاص این ویژگی ها را دارند؟ یک مطالعه در سال ۲۰۱۷ که در مجله بین المللی Science in Society منتشر شد، تلاش کرد به این سوال پاسخ دهد.

ویژگی های شخصیتی ماه تولد

این مطالعه از داده های یک آژانس دولتی در آفریقای جنوبی استفاده کرد که از اطلاعات شخصی ۶۵۲۶۸ جویای کار به دست آمده بود که هنگام تکمیل فرم استخدام به پرسشنامه تیپ شخصیتی نیز پاسخ دادند.

همه شرکت کنندگان ۱۲ سال مدرسه را به پایان رساندند و به زبان انگلیسی مسلط بودند. آنها پرسشنامه ویژگی های اساسی (BTI) را زیر نظر روانشناسان تکمیل کردند.

برای این تحقیق، محققان به طور خاص افراد متولد سال ۱۹۸۳ را انتخاب کردند. سپس نمونه ها را با انتخاب تاریخ تولد محدود کردند: ۱ ژانویه (عقرب، ۴۹ نفر)، ۳ مارس (ماهی، ۴۸ نفر)، ۳ سپتامبر (روح، ۳۶ نفر) و ۲۳ سپتامبر (ترازو، ۳۹). افراد ).

این نمونه گیری به این صورت انجام شد که ۴ گروه با ۴ نشانه نجومی و هم ترازی سیاره ای مختلف انتخاب شدند. سوال بعدی این بود که آیا نتایج تست شخصیت آنها نشان می دهد که ویژگی های شخصیتی متمایزی دارند؟

تیپ های شخصیتی و نشانه های ماه تولد

آزمون ویژگی های شخصیتی پایه پنج عامل اصلی شخصیت شامل برون گرایی، روان رنجوری، وظیفه شناسی، گشودگی به تجربه و موافق بودن را اندازه گیری می کند. هر یک از این ۵ عامل دارای چند جنبه هستند. برون گرایی برای مثال عبارت است از: میزان تمایل فرد به اجتماعی شدن و حضور در یک اجتماع، میزان احساسات مثبت یک فرد، میزان لذت بردن از رهبری یک گروه، درجه ای که فرد از رهبری یک گروه لذت می برد. میل به جستجوی هیجان و شادی را احساس می کند. .

در مقابل این عملکردروان رنجوری میزان منفی بودن واکنش های فرد به محیط را می سنجد. ابعاد عصبی عبارتند از: چقدر مضطرب، چقدر افسرده، چقدر اعتماد به نفس و چقدر از نظر عاطفی پایدار به معنای تحریک پذیری.

وقتی می گوییم یک هوردادی شیطون و بازیگوش است، احتمالاً منظور این است که او از برون گرایی بالایی برخوردار است، به خصوص در بعد پویایی و نشاط. یا وقتی می گوییم یک اردیبهشتی سرسخت و سرسخت است، احتمالاً منظورمان این است که وقتی صحبت از گشودگی به تجربه های جدید می شود، نمره ضعیفی می گیرد.

9

آیا ماه تولد شما تیپ شخصیتی شما را تعیین می کند؟

در این مطالعه، محققان با انجام تحلیل‌های آماری شباهت نتایج آزمون روان‌شناختی تیپ‌های شخصیتی و ویژگی‌های مشترک متولدین یک ماه خاص را تعیین کردند. آنها همچنین بررسی کردند که آیا بین نتایج آزمایشات روانشناسی و علائم واضح ماه تولد تفاوت وجود دارد یا خیر.

این مطالعه هیچ شباهتی آماری بین متولدین ماه های خاص و ویژگی های شخصیتی پیدا نکرد. به عنوان یک شهریوری، یک فرد احتمالاً ویژگی های شخصیتی سایر افراد متولد شده را نشان می دهد شهریور افزایش نمی یابد در واقع تفاوت آماری بین ماه های تولد مشاهده نشد. مهرماهی ها فرقی با شهریوری ها، اسفندی ها و دی ندارند.

محققان به این نتیجه رسیدند که کلیشه های موجود در مورد ماه تولد نادرست است و باید کنار گذاشته شود: “این نتایج از طریق مشاهده و تحقیقات علمی تأیید می کند که طالع بینی را باید آن گونه که هست دید، یک سیستم باور منسوخ و منسوخ که بر اساس فرضیات است. “افسانه ای شکل گرفت. “

طالع بینی چقدر طول می کشد؟

دانشمندان در مورد تاریخ دقیق آن توافق ندارند، اما موافقند که یکی از قدیمی ترین علوم ماوراء الطبیعه است.

طالع بینی از کجا شروع شد؟

دانشمندان در مورد منشا طالع بینی اتفاق نظر ندارند. یک استدلال بیان می کند که طالع بینی در بین النهرین، عراق کنونی، آغاز شد. شواهد نشان می دهد که مصریان باستان نیز موقعیت ستارگان را از قرن سیزدهم قبل از میلاد می دانستند. BC مشتق شده است.

عاطفه رضوان نیا

عاطفه رضوان نیا

امیدواریم از فال خودت رازی بوده باشی و در ادامه در قسمت نظرات برامون صحت فال رو بنویسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا