آیا همایشهای تجاری میتوانند قفل تجارت خارجی ایران را باز کنند؟
“نبض پالس تجارت با ایران و عمان” برای ارتقاء همکاری های تجاری و حمایت از ورود به جوانان یافت شد. با این حال ، سؤالاتی در مورد اثربخشی آن در شرایط اقتصادی و تحریم ایران هنوز مطرح می شود.
براساس اخبار تجاری ، کنفرانس بین المللی پالس تجارت در مورد موضوع تجارت ایران در روز شنبه ۲ است شهریور ۲ ، در مرکز فرهنگی اندیشه اتفاق افتاد. بنابراین اهداف این کنفرانس ها و اینکه چگونه چنین رویدادهایی می تواند در بهبود وضعیت تجارت خارجی نقش داشته باشد چیست؟
در ابتدای جلسه ، Mojtaba Tajik ، دبیر شبکه ملی پرچمداران جوان ، درباره این رویداد گفت: گفتگو با جوانان و بررسی ظرفیت های این کلاس ، انگیزه آنچه را که باید برای نگرانی اصلی مردم ، اقتصاد انجام شود ، ایجاد کرد.
وی افزود: “برای حل مشکلات اقتصادی باید چه کاری انجام شود؟” اگرچه فعالان اقتصادی نیز سعی در بهبود اقتصاد دارند ، اما تحریم ها و مشوق های جوانان برای ورود به اقتصاد و تجارت وجود دارد.
صادرات عامل انگیزه جوانان است
وی در مورد شبکه ملی جوانان گفت: این شبکه ظرفیت ۴ نفر از جوانان نخبه دارد که هر یک از آنها در این زمینه جایگاه کسب کرده اند.
وی گفت: “یكی از عواملی كه جوانان می توانند انگیزه دهند ، صادرات است.” در همان زمان با نسخه هفتم نمایشگاه نمایشگاه نمایشگاه ایران ، رویدادی با عنوان برنامه های دانشگاهی نمایشگاه نمایشگاه ایران توصیه شد که در چهار روز با چهار داوطلب و چهار استاد برگزار شد.
تاجیک گفت: “پس از این رویداد ، تصمیم گرفته شد فضا را برای استفاده از این آموزش ها جابجا کنیم.”
انتخاب هدف صادرات مناسب بسیار مهم است / بسیاری از فعالان در این زمینه می خواهند خود را با بازار عمان آشنا کنند
فعال بخش خصوصی به انتخاب کشور مناسب برای صادرات اشاره کرد: “صحبت کردن در مورد صادرات کافی نیست و بنابراین انتخاب یک هدف مهم صادرات مهم بود. بنابراین عمان یک هدف صادراتی خوب است.
وی گفت: عمان در ۵ سال گذشته وارد میدان شده و سرمایه گذاری زیادی در آن داشته است و اکنون در اواسط دوره ای است که سرمایه و منابع به عمان جذب می شود. بسیاری از افراد می خواهند با بازار عمان آشنا شوند. ما در حال حاضر می خواهیم مسیر صادرات را با نیروهای مسلح جوان کوتاه کنیم.
رکود اقتصادی حاکم بر بازار / دانش بازاریابی در ایران ضعیف است
در این رویداد ، اساتید مختلف با عمان مسائل تجاری را آموزش می دادند. در این میان ، کیوان قامی ، مدیرعامل شرکت صادرات ایران ، درباره وضعیت ایران در بحث صادرات گفت: رکود اقتصادی در بازار ایران وجود دارد ، به ویژه برای فروش. مسیر تجاری نه تنها گزینه ها و تهدیدهای بسیاری نیز دشوار است. علاوه بر این ، قیمت کالاهای نهایی به دلیل تولید ارزان قیمت پایین تر است.
وی افزود: در ایران ، دانش بازاریابی نیز ضعیف است ، اما کشورهای همسایه به کالاهای ایرانی احتیاج دارند و این می تواند به صادرات ایران کمک کند. “
مشکلات زیادی در مورد تجارت کالاهای ایرانی وجود دارد
قاسمی توضیح داد: کالاهای زیادی در ایران وجود دارد که می توانند به سایر کشورها صادر شوند ، اما در بازاریابی این کالاها مشکل وجود دارد. از طرف دیگر ، نوسانات نرخ ارز اوضاع را دشوار کرده است زیرا توضیح قیمت دقیق برای خریدار کالاهای ایرانی امکان پذیر نیست.
وی گفت: “عدم دانش خود یک مشکل بزرگ است.” از آنجا که افرادی که به نام ایران وارد عرصه تجاری می شوند وعده هایی می دهند که نمی توان تحقق یافت و این آنها را از بین می برد. از طرف دیگر ، استاندارد سازی کالا نیز یک چالش بزرگ است.
مکانیسم ماشه چالش های بسیاری را در تجارت خارجی ایجاد می کند / عراق و کره شمالی با این حجم مجازات روبرو شده است
قاسمی در مورد اثرات فعال سازی مکانیسم ماشه بر فعالیتهای تجاری گفت: فعال کردن مکانیسم ماشه همچنین مشکلات بسیاری را برای تجارت خارجی ایجاد می کند. در سالهای اخیر ، فقط عراق و کره شمالی با این حجم مجازات روبرو شده اند. شرایط اجتماعی و اقتصادی ایران با این دو کشور متفاوت است ، اما اقتصاد راه خود را پیدا می کند.
وی افزود: ایران کالاهایی دارد که به دلیل این کالاها به راحتی نمی توانند از صحنه تجارت خارج شوند. بنابراین ، اقتصاد می تواند در سخت ترین شرایط راه خود را پیدا کند.
شبکه ملی پرچمداران جوان چیست؟
در حاشیه این رویداد ، Mojtaba Tajik ، دبیر شبکه ملی پرچمداران جوان ، در مصاحبه ای با اخبار تجاری با توجه به شبکه ملی ، این شبکه از جوانانی تشکیل شده است که در مناطق اجتماعی ، تجاری ، سیاسی و فرهنگی فعال هستند که در مناطق مختلف کشور حضور دارند و هر یک ظرفیت های ویژه ای به همراه دارند. این جوانان غالباً در حوزه خود نخبگان هستند و به طور جدی در فعالیت های حرفه ای ، جشنواره ها و برنامه های ملی و منطقه ای حضور دارند.
تلاش برای ایجاد یک بستر در دسترس جوانان برای کار در حوزه / هدف
فعال بخش خصوصی ، که به وضعیت اقتصادی ایران اشاره دارد ، توضیح داد: با توجه به این واقعیت که وضعیت اقتصادی کشور یکی از اصلی ترین مشکلات این نسل است ، تلاش می شود تا به جوانان بستری برای ورود به حوزه تجارت ارائه دهد. واقعیت این است که آموزش رسمی در کشور برای استعدادها و تجربیات جوانان در منطقه تجارت کمتر ارائه می دهد. بنابراین ، ما با تعیین دوره های آموزشی ویژه و برقراری ارتباط بین اساتید باتجربه و جوانان ، نقش دایره میانه را ایفا کردیم.
وی گفت: “هدف این است که تجربه تجربه افراد با تجربه و با انرژی و انگیزه خود را برای به وجود آوردن پویایی بیشتر تجارت ، تجربه خود را تحت کنترل خود قرار دهیم.” اگر قرار است ایران با یک کشور عمل کند ، بنابراین نیاز به برخی از فعالان جدی در کلاس های مختلف وجود دارد.
تمرکز رویداد تجاری پالس بر همکاری با عمان است
وی افزود: از طرف دیگر اردیبهشت ماه برگزار شد و مورد استقبال قرار گرفت. در این مدت از ظرفیت اتاق های بازرگانی و اساتید برجسته دانشگاه های تهران و مودارهای تاربیاد استفاده شد. اکنون در قالب یک رویداد اقتصادی ، تمرکز ما بر همکاری با عمان است. این برنامه نه تنها شامل جلسات و انتقال تجربیات توسط افرادی است که با بازار عمان آشنا هستند ، بلکه از طریق یک سفر آموزشی کوتاه به کشور به منظور بازدید و لمس ظرفیت تجاری و اقتصادی مستقیم به جوانان شرکت کننده است.
فضای اقتصادی ایران در تجارت محدود است / جوانان می توانند مرزهای جدیدی را در بازار با فناوری و ایده های مدرن ایجاد کنند.
تاجیک بر نقش تحریم ها در تجارت خارجی تأکید کرد: در شرایط فعلی ، محیط اقتصادی ایران برای فعالیت های تجاری و تجاری به ویژه در بخش های خاص محدود است. با این حال ، این فضا همچنان برای افرادی که می توانند به سرعت یاد بگیرند و با تغییرات سازگار شوند ، ظرفیت خود را ارائه می دهد. جوانانی که به عنوان یادگیری و نیروهای پویا شناخته می شوند می توانند نقش موثری در تغییر وضعیت فعلی داشته باشند.
وی گفت: “در حالی که بسیاری از افراد در بخش های سنتی اقتصادی و اقتصادی فعال هستند ، جوانان با فناوری ها و ایده های جدید می توانند مرزهای جدیدی را در بازار ایجاد کنند.”
به جای تمرکز بر تجارت مواد اولیه ، باید بیشتر به خدمات / ایران ، به ویژه در بخش صادرات ، به دور از رسیدن به موقعیت مورد نظر توجه شود.
دبیر شبکه پرچمدار جوان ، که به بحث صادرات از طریق خدمات اشاره دارد ، توضیح داد: یکی از مهمترین موارد در این زمینه ، نیاز به تغییر تجارت است. به جای تمرکز بر تجارت مواد اولیه ، به صادرات باید توجه بیشتری شود. مناطقی مانند برنامه نویسی ، گرافیک و سایر خدمات تخصصی می توانند جوانان را مؤثرتر کنند. این تغییر در این رویکرد می تواند به فعال تر شدن منطقه تجارت و ایجاد فرصت های جدید برای نسل های جوان کمک کند.
وی افزود: ایران ، به ویژه در بخش صادرات ، هنوز از رسیدن به موقعیت مورد نظر دور نیست. در راه ، درک عمیق و جامع از قوانین تجارت جهانی ، مالیات ، آداب و رسوم ، تصویب ، حمل و نقل و سایر سؤالات مرتبط با اهمیت اساسی وجود دارد. این عوامل همه در موفقیت در تجارت بین المللی نقش دارند ، اما تغییر در این زمینه نیاز به زمان و آموزش دارد.
همکاری بین جوانان و فعالان اقتصادی می تواند تجارت خارجی را تسریع کند
فعال بخش خصوصی به نقش آموزش در بهبود وضعیت تجارت خارجی اشاره کرد: از این نظر ، این یک گام مهم برای کاهش این شکاف به موقع برای انتقال رویدادهای آموزشی و دعوت از اساتید ، دانش و مهارت به فعالان اقتصادی است.
وی افزود: “تلاش شد تا این آموزش ها بصورت آنلاین در دسترس قرار بگیرند تا افراد بتوانند با هزینه های پایین تر در آن شرکت کنند و از این فرصت لذت ببرند.”
با این حال ، تاجیک اظهار داشت که به نظر می رسد همکاری جوانان و فعالان تجاری می تواند روند را افزایش دهد. اگر تعداد بیشتری از افراد وارد این مسیر شوند و از ظرفیت های موجود به طور مؤثر استفاده کنند ، این امر می تواند حاصل شود. با استفاده از این فرآیند ، می توان در مدت زمان کمتری به پیشرفتهای چشمگیری برسید ، به خصوص اگر جوانان و ایده های جدید آنها را داشته باشید.
این رویداد برای ایجاد فرصت های جدید برای جوانان در زمینه تجارت بین المللی توسعه یافته و اجرا شد
همچنین Faezeh Tusi ، دبیر کنفرانس بین المللی پالس ایران و عمان ، در مورد جزئیات این رویداد اخبار تجاری وی گفت: این رویداد بخشی از یک سری کنفرانس ها برای ایجاد فرصت های جدید برای جوانان در زمینه تجارت بین المللی ، به ویژه با توجه به کشورهای خلیج فارس بود. این برنامه شامل جلسات تخصصی ، مشاوره رایگان و فرصت های شغلی است که جوانان می توانند راه ورود به بازار کار منطقه ای را هموار کنند.
اهداف این رویداد چیست؟
با توجه به اهداف این رویداد ، توسی گفت: هدف اصلی این رویداد تسهیل اشتغال جوانان ، توسعه همکاری های تجاری و ارتباطات بین فرهنگی با کشورهای خلیج فارس است. در این زمینه ، محورهایی مانند تأمین فرصت های شغلی و ورود به تجارت بین المللی و تقویت دوستی و روابط تجاری بین جوانان ایران و گلف فارسی وجود دارد.