فرهنگ و هنر

آیا پخش بدون مجوزِ سریال غربت باعث توقیف آن خواهد شد؟ :: افق میهن

تاکنون ۳ قسمت از سریال غربت پخش شده است که این تعداد امکان پخش آن را فراهم کرده است.

به گزارش افق میهن، در پی جنجال مطرح شده پیرامون سریال «فقر» و تصور برخی از هموطنان مبنی بر توهین این سریال به عرب زبانان ایرانی، کارگردان این سریال با رد این تصور، خطاب به معترضان گفت: به شما تعهد اخلاقی می دهم. ، نه تنها چیزی به بزرگواران و بزرگواران توهین نشد، بلکه عده ای می خواستند با فریب و سوء استفاده به برادری ما آسیب برسانند.

در پی برخی ایرادات وارده به محتوای سریال «فقر» به دلیل نمایش نامناسب زندگی حاشیه نشینان در مناطق عرب نشین، امیر پورکیان کارگردان سریال «فقر» ضمن دلجویی از عرب ها به تشریح این حادثه پرداخته است. هموطنان سخنگو: هموطنان عزیز عرب، هیچکس حق ندارد در جایی به شما عزیزان توهین کند. من بچه خوزستانی و متولد اهواز هستم، همشهری شما که تمام دوران کودکی اش در کوچه پس کوچه های این شهر مقدس سپری شد. برادرم در دفاع از سوسنگرد نسبت به برادران و خواهران عرب خود در جنگ به شهادت رسید

وی تاکید کرد: من به شما عهد اخلاقی می دهم، نه تنها توهینی به مردم بزرگوار و بزرگوار شما نشده است، بلکه عده ای می خواستند با فریب و سوء استفاده به برادری ما لطمه بزنند، اما بحمداللَّه عنایت الله تعالی علیه. نمی تواند وحدتی را که رسول خدا برپا کرده بود، برهم بزند». …”

پیش از این نیز ساترا در پی این اعتراضات اعلام کرده بود که محتوای منتشر شده مورد تایید سازمان تنظیم مقررات رسانه های جهانی صوتی و تصویری در فضای مجازی (ساترا) نیست.

ساترا همچنین اعلام کرده است که سریال «فقر» مجوز ندارد. بر این اساس مجوز تبلیغات محیطی برنامه و سریال مذکور از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به دلیل عدم مجوز برای سترا صادر نشده است و متاسفانه علیرغم تذکرات کتبی به مدیر نماوا، انتشار سریال مذکور بر خلاف قانون صورت گرفته که موجب شکایت طرح ساترا در مراجع قضایی شده است.

اما پلتفرمی که سریال «غرابت» را پخش می کند تا لحظه انتشار این خبر توضیحی درباره حواشی این سریال در حال انتشار ارائه نکرده است.

قسمت اول سریال تنهایی به نویسندگی و کارگردانی امیرپورکیان و تهیه کنندگی صادق یاری با بازی آناهیتا درگاهی، مهدی حسینی نیا، بهاره کیان افشار، حسین مهری، ترلان پروانه و… جمعه ۱۹ مرداد ۱۴۰۳ از پلتفرم نماوا پخش شد.

در خلاصه این داستان آمده است: تعدادی از زنان یک کارتل مواد مخدر تصمیم به فرار و مهاجرت می گیرند و به این ترتیب برای فرار از سرنوشت صاحب کار خود باید از سد او بگذرند….

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا