اخبار بورس

آیا یورو ۲۰۲۴ از نظر مالی برای آلمان ارزشمند بوده است؟

چیزی را گزارش کنید اخبار بورسبه نقل از یورو نیوز; آلمان، قوی ترین اقتصاد اروپا، از سال گذشته در رکود اقتصادی قرار گرفته است. با این حال، یورو ۲۰۲۴ طرفداران پرداختی را به خود جلب کرده است. اما آیا مزایای میزبانی این بازی ها بیشتر از هزینه هاست؟

ده شهر میزبان از جمله دوسلدورف، گلزنکرخن و برلین تا چند ماه دیگر متوجه خواهند شد که آیا توانسته اند هزینه های میزبانی یورو ۲۰۲۴ را پوشش دهند یا خیر. اکثر هزینه های امنیت، تبلیغات و بازسازی استادیوم بر عهده مالیات دهندگان آلمانی خواهد بود، اما یوفا در حال حاضر انتظار دارد درآمدی بیش از یک میلیارد یورو از فروش بلیط، حقوق پخش و میلیون ها معافیت مالیاتی داشته باشد.

چه کسی از میزبانی جام ملت های اروپا سود می برد؟
رویدادهای ورزشی مانند یوفا، فیفا و حتی IOC میلیون ها یورو هزینه دارند. زمانی که دولت وقت آلمان به رهبری آنگلا مرکل تصمیم به میزبانی مسابقات در سال ۲۰۱۸ گرفت، در حال رقابت با ترکیه بود. به گفته رسانه های آلمانی، ترکیه تضمین های سخاوتمندانه ای از جمله معافیت مالیاتی کامل و استفاده رایگان از استادیوم ها را به یوفا ارائه کرده است.

برای اطمینان از این میزبانی، دولت فدرال وعده معافیت های مالیاتی جامع به ارزش میلیون ها را داده است. میزان دقیق این استثنائات هنوز نامشخص است زیرا وزارت دارایی که اولاف شولز در سال ۲۰۱۸ وزیر آن بود، این اطلاعات را محرمانه مالیاتی می داند.

به گفته پروفسور الکساندر هودک، استاد مدیریت ورزش بین المللی، برای برنده شدن آلمان در پیشنهاد یوفا، ۱۸ قانون باید رعایت می شد. یکی از این قوانین بیان می کرد که مالیات بر فروش نباید برای فروش های انجام شده در یوفا پرداخت شود. این بدان معناست که از کالاهایی که در استادیوم ها فروخته می شود مالیات بر فروش دریافت نمی شود.

هزینه های گردشگران خارج از ورزشگاه چقدر است؟
هم انجمن هتل ها و رستوران های آلمان (DEHOGA) و هم انجمن آبجوسازان آلمان گزارش دادند که اکثر شرکت ها از مسابقات قهرمانی اروپا سودی نبرده اند. هولگر آیکل، مدیر عامل اتحادیه آبجوسازان آلمان، در بیانیه ای به یورونیوز گفت:

هیچ آمار ملی برای ماه ژوئن در دسترس نیست. اما یک چیز مسلم است: متأسفانه آب و هوا همیشه آنطور که ما می خواستیم نبود. نوسانات دمایی و طوفان های مکرر، مشاغل بسیاری از مالکان را ویران کرده و بسیاری از مهمانی های باغ را ویران کرده است. ما نیز مانند سایر صنایع کاهش مصرف را احساس می کنیم.

DEHOGA همچنین نتایج ناامیدکننده‌ای را گزارش کرد: طبق یک نظرسنجی که بین ۲ تا ۱۰ ژوئیه در بین ۲۷۳۰ مؤسسه پذیرایی در آلمان انجام شد، صنعت پذیرایی و هتل‌داری آلمان از زیان قابل توجهی در فروش و سود شکایت دارد. نگرانی های زیادی وجود دارد، اما چشم انداز تیره و تار است. تنها چند شرکت توانستند مستقیماً از مسابقات قهرمانی فوتبال اروپا بهره مند شوند.

۸۸ درصد از پاسخ دهندگان هیچ تاثیر مثبتی از مسابقات قهرمانی اروپا نداشتند. تنها ۸.۱ درصد تأثیر مثبت این رویداد بزرگ ورزشی را گزارش کردند. DEHOGA همچنین آب و هوا را دلیل کاهش فروش عنوان کرد.

آیا این مسابقات می تواند به بهبود اقتصادی آلمان کمک کند؟
هوداک به یورونیوز می گوید: تأثیر اقتصادی اغلب بیش از حد برآورد می شود. وی افزود که دولت فدرال انتظار دارد ۲.۷ میلیون هوادار در این بازی ها شرکت کنند. اگر دو میلیون نفر از آنها یک یا دو شب بمانند، این ممکن است تنها ۱٪ از کل اقامت های شبانه در آلمان باشد، که برای کمک به آلمان برای خروج از رکود کافی نیست.

با این حال هودک به تاثیر مثبت این مسابقات بر ملت‌ها نیز اشاره کرد و گفت: چیزهای دیگری مانند تأثیر بر مردم، تغییر روحیه و شاید این که مردم به زندگی در آلمان افتخار می‌کنند و بسیاری از ملت‌ها از آن استقبال می‌کنند، وجود دارد. به آلمان.

وی همچنین به گلایه های بسیاری از طرفداران از شبکه ریلی آلمان اشاره کرد و افزود: بسیاری از مردم متوجه شده اند که سرمایه گذاری در شبکه ریلی چقدر اهمیت دارد که وقتی مردم متوجه می شوند به دلیل مشکلات این زیرساخت تاثیر مثبتی دارد اگر سرمایه گذاری شود، مهمتر از هر بحث سیاسی در بوندستاگ است.

پایان مقاله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا