فناوری

آیفون ۱۶ چگونه خواهد بود؟

پایگاه خبری تحلیلی ایران تحلیل (irtahlil.com):

دیجیاتو: گزارش جدیدی از یک تحلیلگر سرشناس اطلاعات جدیدی از سری آیفون ۱۶ در اختیار ما قرار داده است. بر اساس این گزارش، مدل های استاندارد آیفون ۱۶ از تراشه A18 و ۸ گیگابایت رم استفاده خواهند کرد. مدل های پرو نیز به تراشه A18 Pro مجهز شده اند. علاوه بر این، بهبودهایی در ارتباط ۵G این گوشی ها وجود خواهد داشت.

جف پو، تحلیلگر Haitong International Securities در یادداشت جدید خود خطاب به سرمایه گذاران اپل اعلام کرد که تمامی اعضای خانواده آیفون ۱۶ به ۸ گیگابایت رم مجهز خواهند شد. در حال حاضر مدل های معمولی سری آیفون ۱۵ از ۶ گیگابایت رم و مدل های پرو از ۸ گیگابایت رم استفاده می کنند.

ارتقاء مودم ۵G در آیفون ۱۶ پرو و ​​۱۶ پرو مکس

پو همچنین ادعا می کند که آیفون ۱۶ و ۱۶ پلاس برای اولین بار از تراشه ۳ نانومتری A18 استفاده خواهند کرد. مدل های پرو نیز به تراشه A18 Pro و مودم Qualcomm X75 مجهز شده اند. تمامی گوشی های سری آیفون ۱۵ دارای مودم X70 هستند و مدل های استاندارد آیفون ۱۶ نیز از همین مودم استفاده می کنند. اما مدل های Pro با این ارتقا به سرعت ۵G بالاتر دسترسی پیدا می کنند.

این تحلیلگر سرشناس بار دیگر تاکید کرده است که مدل های آیفون ۱۶ پرو از دوربین فوق عریض قوی تری استفاده می کنند که وضوح آن از ۱۲ به ۴۸ مگاپیکسل افزایش می یابد. پیش از این «مینگ چی کو» دیگر تحلیلگر مشهور مسائل اپل نیز به این موضوع اشاره کرده بود.

در نهایت پو می گوید که آیفون ۱۶ و ۱۶ پلاس از فناوری Wi-Fi 6E پشتیبانی می کنند که در حال حاضر منحصر به مدل های آیفون ۱۵ پرو است. آیفون ۱۵ و پلاس معمولی فقط به Wi-Fi 6 دسترسی دارند. Wi-Fi 6E سرعت بالاتر و نرخ تأخیر کمتری را ارائه می دهد.

به گفته جف پو، آیفون ۱۶ پرو و ​​۱۶ پرو مکس ممکن است دارای وای فای ۷ باشند، اما ظاهرا این ویژگی هنوز تایید نشده است. با توجه به اینکه هنوز ماه ها تا شروع تولید این خانواده باقی مانده است، در آینده خبرهای بیشتری در این باره منتشر خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا