ارزهای دیجیتال

آینده‌ای روشن در انتظار NFT‌ها است؟

به گزارش ایران تحلیل:






جانا برترام، یک فعال مشهور در اکوسیستم NFT، دیدگاه‌های صعودی در مورد آینده توکن‌های غیرقابل تعویض دارد.



در یکی از قسمت‌های پادکست The Agenda، جانا برترام، مدیر ارشد استراتژی بنیاد RARI نظرات خوش‌بینانه‌ای را در مورد آینده توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT) بیان کرد. علیرغم کاهش بازار NFT در سال ۲۰۲۲، برترام در پخش فوق تاکید کرد که این فناوری هنوز بخش مهمی از چشم انداز دیجیتال است و بسیاری از توسعه دهندگان از رکود اخیر بازار به عنوان فرصتی برای نوآوری و تکامل استفاده کرده اند.

Rarible یک اکوسیستم جامع NFT است که در بازار نزولی ۲۰۲۲ به رشد خود ادامه داده است.

این اکوسیستم شامل پروتکل راریبل، توکن RARI، راریبل DAO و بنیاد RARI است و شبکه اصلی جدیدی به نام زنجیره RARI نیز در حال انجام است.

در قسمت ۲۶ پادکست The Agenda، برترام ویژگی‌های منحصربه‌فرد Rarible، ثبات بازار NFT، چشم‌اندازهای آینده و کاربردهای جذاب آن‌ها را مورد بحث قرار داد.

البته، او به چالش های برندسازی که NFT ها با آن مواجه هستند، اذعان داشت. این چالش ها شامل تصور عمومی است که آنها دارایی های سوداگرانه یا مضر برای محیط زیست هستند. برترام پیشنهاد کرد که درک عمومی را می توان با تغییر تمرکز به کاربردهای عملی تغییر داد.

پر کردن شکاف بین هنر فیزیکی و دیجیتال

برترام بر پتانسیل NFTها برای کاربردهای خارج از هنر تأکید کرد. او پیشنهاد کرد که NFT ها کاربردهای متعددی دارند، از جمله عضویت در انجمن های صاحب خانه و دیجیتالی کردن قراردادهای اجاره به عنوان NFT. وی همچنین به نقش NFT ها در حفاظت از مالکیت معنوی اشاره کرد.

برترام ادعا نکرد که NFTها به تنهایی جامعه مدرن را متحول خواهند کرد. او آنها را بخشی اساسی از تغییراتی می دانست که شامل سازمان های غیرمتمرکز خودمختار (DAOs) و پرداخت های بین المللی بدون واسطه می شود.

به گفته وی، ژتون های غیر قابل تعویض آینده هنر را متحول می کند و نقش مهمی در حفظ مالکیت معنوی آثار هنری ایفا می کند.










دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا