بانک و بیمه

آیین‌نامه تأسیس و فعالیت شرکت‌های فناور بیمه‌ای تصویب شد

به گزارش ایران تحلیل، آیین نامه تاسیس و فعالیت شرکت های فناور بیمه به تصویب شورای عالی بیمه و توسط رئیس کل بیمه مرکزی به شرکت های بیمه ابلاغ شد.

شرکت بیمه فن آور شرکتی است که از فناوری و نوآوری در راستای اهدافی مانند کاهش هزینه ها، کشف و پیشگیری از تقلب، افزایش شفافیت، تسهیل دسترسی و افزایش مطلوبیت بیمه گذار، مطلوبیت بیمه شده، بیمه شده و ذینفع استفاده می کند. بهبود فرآیندهای عملیاتی شرکت‌های بیمه و استفاده از فناوری‌های مختلف از جمله هوش مصنوعی، اینترنت اشیا، بلاک‌چین یا داده‌های بزرگ، ارائه خدمات یا محصولات جدید بیمه‌ای در قالب مدل‌های تجاری جدید مانند همتا به همتا، مبتنی بر عملکرد. بیمه و غیره

اخبار شرکت بیمه، بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران،

بر اساس ماده (۹) آیین نامه حمایت از تولید، دانش بنیان و اشتغالزایی در حوزه اقتصاد (تصمیم شماره ۸۸۳۶۰/ت۵۹۸۸۳ هـ مورخ ۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ هیأت وزیران) برای بیمه مرکزی تکلیفی تعیین شد. جمهوری اسلامی ایران

بر اساس بند ۱ ماده فوق، یکی از این وظایف این است که بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران با همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، طرح تأسیس شرکت های فناور بیمه ای را تهیه کند. برای تصویب به شورای عالی بیمه ارسال شود.

در انجام وظایف فوق، بیمه مرکزی بررسی کارشناسی موضوع را انجام داده و جلسات متعددی را با کارشناسان مربوطه از جمله نمایندگان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و وزارت اقتصاد و دارایی، سندیکای بیمه گران ایران و کارشناسان برگزار می کند. در فناوری و اطلاعات صنعت بیمه با بهره گیری از تجربیات بانک مرکزی و سازمان بورس و اوراق بهادار، پیش نویس اول این ویرایش را تهیه و موضوع در دستور کار کمیسیون تخصصی بیمه و دیوان عالی کشور قرار گرفت. در ۲۲ مهر ۱۴۰۲ در شورای عالی بیمه مطرح و تصویب شد.

علی فنادی معاون برنامه ریزی و توسعه بیمه مرکزی در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم ، با تاکید بر اینکه یکی از مهم ترین نکات این آیین نامه تعریف دقیق واژه «شرکت فناور بیمه» است، گفت: گفت: در این آیین نامه به معنای شرکت فناور است: بیمه شرکتی است که از فناوری و نوآوری استفاده می کند.

دستیابی به اهدافی مانند افزایش بهره وری، کاهش هزینه ها، کشف و جلوگیری از تقلب، افزایش شفافیت و تسهیل دسترسی.
افزایش سودمندی بیمه‌گر، بیمه‌گذار، بیمه‌گذار و ذینفع از طریق بهبود فرآیندهای عملیاتی بیمه‌گر (مانند ارزیابی ریسک، فروش و بازاریابی، و ارزیابی و مدیریت خسارت).
ارائه خدمات بیمه را با استفاده از انواع فناوری ها مانند هوش مصنوعی، اینترنت اشیا، بلاک چین یا داده های بزرگ تغییر دهید.
ارائه محصولات بیمه ای جدید در قالب مدل های تجاری جدید مانند بیمه همتا به همتا و بیمه مبتنی بر عملکرد.

معاون برنامه ریزی و توسعه بیمه مرکزی ویژگی های این آیین نامه را این گونه تشریح کرد: قدردانی از فعالیت فناوران صنعت بیمه و توسعه تعامل اکوسیستم نوآوری کشور با صنعت بیمه; اعطای مجوز برای راه اندازی بسترهای بیمه؛ مقررات زدایی علیه فناوران با ایده در صنعت بیمه؛ ارتباط بین سندباکس (محیط تست)، مرکز نوآوری و تنظیم کننده و همچنین بیمه و سایر بازیگران. توسعه ارائه محصولات جدید بیمه ای به ویژه محصولات فناورانه و پوشش ریسک های نوظهور و همچنین تهیه نقشه راه برای توسعه فناوری و نوآوری در صنعت بیمه از جمله ویژگی های کلیدی این آیین نامه است.

وی در ادامه تصریح کرد: ایجاد و گسترش شرکت‌های فناوری در هر صنعتی با چالش‌هایی مواجه است و توسعه نوآوری مستلزم تغییر مقررات موجود یا وضع مقررات جدید و یا افزایش ظرفیت سندباکس (محیط آزمایش) برای حمایت از این فعالان است. استفاده شده. تجربه ایجاد و تأسیس شرکت‌های فناوری بیمه در سایر کشورها نیز حکایت از اتخاذ رویکرد مذکور دارد، به همین دلیل این شرکت‌ها نیز نیازمند توجه هستند و تأمین چارچوب‌های نظارتی لازم از مهم‌ترین وظایف بیمه ستاد تلقی می‌شود. در این رابطه.

این مسئول بیمه مرکزی توضیح داد: یکی از مهمترین نکات مربوط به خدمات بیمه تجاری که برای استفاده کنندگان از این خدمات حائز اهمیت است قیمت خدمات بیمه ای است. کاهش قیمت تمام شد. انتظار می رود با تاسیس و شروع فعالیت شرکت های فناور بیمه، صنعت بیمه بتواند خدمات بیمه ای را با قیمت تمام شده کمتر ارائه دهد که این امر موجب افزایش رقابت در بازار بیمه کشور و افزایش کیفیت خدمات بیمه ای به عمومی.

فنادی تصریح کرد: شرکت های فناور بیمه می توانند شرایط دسترسی متقاضیان را برای برخورداری از انواع پوشش های بیمه ای برای متقاضیان این خدمات تسهیل کنند. با توجه به ضریب نفوذ اینترنت در جامعه ما، توسعه فعالیت شرکت های فناور بیمه در خرید پوشش های بیمه ای و به ویژه در پرداخت غرامت به آسیب دیدگان می تواند بسیار موثر و مفید باشد.

البته وی همچنین گفت: مزیت فعالیت شرکت های فناوری بیمه برای صنعت بیمه تجاری نیز حائز اهمیت است چرا که ورود فناوری و نوآوری به صنعت بیمه می تواند در حوزه های اصلی فعالیت بیمه ای تاثیرگذار باشد. اینها شامل، اما نه محدود به، دستیابی به ارزیابی ریسک دقیق تر، بهبود روش های فروش و بازاریابی، و تسهیل فرآیند ادعا می شود.

معاون برنامه ریزی و توسعه بیمه مرکزی با تاکید بر اینکه شرکت های فناور بیمه نیز می توانند مدل های کسب و کار جدیدی را در صنعت بیمه توسعه دهند، ادامه داد: به عنوان مثال استفاده از ظرفیت بلاک چین در صنعت بیمه یکی از حوزه هایی است که با آن همگام شده است. برنامه های کاربردی مختلف این می تواند صنعت بیمه را در سایر بخش های مالی متحول کند. هوش مصنوعی، اینترنت اشیا و کلان داده ها از دیگر حوزه هایی هستند که می توان به آن ها اشاره کرد که شرکت های فناوری بیمه با تمرکز بر روی آن ها می توانند خدمات بیمه ای منحصر به فرد و جدیدی را به مردم کشور ارائه دهند.

وی بیان کرد: از سوی دیگر یکی از سیاست ها و برنامه های دولت حمایت از شرکت های دانش بنیان و فعالان این حوزه است. شرکت های فناوری بیمه که به عنوان بازیگران جدید بازار بیمه معرفی شده اند، توانایی و پتانسیل بالایی در جذب ایده های جدید و فعالیت شرکت های دانش بنیان دارند که نشان دهنده گامی دیگر در راستای حمایت از جوانان و نیروهای خلاق است. بسترهای بیمه نیز تدابیری اندیشیدند که با تصویب این آیین نامه فعالیت این شرکت ها نیز تابع شرکت های فناور بیمه شود که انشاالله منشأ خیر برای خانواده صنعت بیمه و عزیزان خواهد بود. مردم کشور ما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا