اخبار اقتصاد ایران

آیین‌نامه واردات خودروهای کارکرده در انتظار ابلاغ | مشکلی در تامین ارز خودرو نیست

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه آیین نامه واردات خودروهای فرسوده در دولت تصویب شده و هیات دولت نیز باید آن را ابلاغ کند، گفت: .

ایران تحلیل، عباس علی آبادی در حاشیه مراسم پنجاهمین سالگرد تاسیس صندوق ضمانت صادرات ایران در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به وسعت و ظرفیت اقتصاد کشور، ظرفیت صندوق ضمانت صادرات باید ضرب شود. سرمایه صندوق در گام اول باید بیش از دو میلیارد دلار باشد و در آینده بیش از این مقدار خواهد بود.

وی با بیان اینکه یکی از اهداف صنعت استفاده از روش های رایج و غیرمعمول برای تامین امنیت تجارت است، در پاسخ به سوالی مبنی بر اختلال در سامانه جامع تجارت، گفت: این نوع مشکلات فنی به طور مرتب رخ می دهد و برطرف می شود.

این مقام مسئول در پاسخ به سوال ایسنا درباره واردات خودروهای دست دوم گفت: آیین نامه واردات خودروهای دست دوم در دولت تصویب شده است و هیات دولت نیز باید به آن ابلاغ کند و این وزارتخانه نیست. یکی برای اطلاع

علی آبادی در پاسخ به سوال دیگر ایسنا درباره چالش های تامین ارز برای واردات خودرو، گفت: ارز در تجارت و فعالیت اقتصادی ابزاری است که بین ساختارهای مختلف اقتصادی کار می کند و در همه چیز تاثیر دارد. در بحث تامین ارز نگرانی دولت این است که یک اقدام نسنجیده بر اقتصاد کشور تاثیر بگذارد و معیشت مردم با تغییر نرخ ارز به خطر بیفتد. بنابراین، دولت با احتیاط عمل می کند.

اما به گفته وی برنامه ریزی در زمینه واردات خودرو انجام شده و هیچ نگرانی وجود ندارد که بخشی از اقتصاد متضرر شود. همچنین ارز تمامی موارد اعلام شده در مورد خودروی برقی تامین شده است.

وزیر صامت با بیان اینکه واردات در حوزه خودرو برای حل اختلاف انجام می شود، تصریح کرد: ابعاد اختلاف در حوزه خودرو با سایر کالاها متفاوت است. در برخی از کالاها مانند گندم داشتن کیفیت قابل قبول کافی است. اما در مورد خودرو، تنوع رنگ، مدل، تکنولوژی و … وجود دارد که همه اینها می تواند باعث سردرگمی شود. تا زمانی که در این زمینه ها اختلاف نظر وجود دارد، واردات را مناسب می دانیم و برای رفع اختلافات برنامه ریزی می کنیم. همچنین تلاش می کنیم با اعمال تعرفه رقابتی سودمند و مناسب ایجاد کنیم که به نفع ظرفیت ملی باشد.

با هدف افزایش ۱۰ برابری سرمایه صندوق ضمانت صادرات

وزیر صمت با بیان اینکه در حال برنامه ریزی برای اتصال شرکت های دانش بنیان به شرکت های بزرگ هستیم، گفت: سرمایه فعلی صندوق ضمانت صادرات کافی نیست و هدف افزایش ۱۰ برابری این سرمایه به دو میلیارد دلار است.

وی با تاکید بر اینکه بازار جذاب تولید را به دنبال دارد، گفت: نظارت و رقابت کنترل کننده است که با حذف انحصارات بازار در رقابت کامل قرار می گیرد و شرایط قابل توجه می شود. تولید، دانش بنیان و صادرات محور سه شعاری است که در دستور کار قرار دارد. تجارت و صنعت در کنار هم فضایی را برای رونق اقتصادی ایجاد می کنند که با توجه به تحولات کنونی نیاز به توسعه تجارت کشور است.

علی آبادی یکی دیگر از نکات مهم در توسعه صادرات را اتصال شرکت های بزرگ و کوچک به یکدیگر عنوان کرد و گفت: اکنون با برگزاری رویدادهای ماهانه، شرکت های صنعتی کوچک را به شرکت های بزرگ متصل می کنیم و به زودی تعداد قابل توجهی قرارداد منعقد خواهد شد. برای حل مسائل جاری کشور امضا خواهد شد.

به گفته این مقام مسئول، در دهه های گذشته، فعالیت های سرمایه انسانی در دانشگاه های کشور با قابلیت های فراوان، تولید محصولی برای ایران نبوده است، اما با پیگیری های انجام شده، همکاری هایی طراحی شد تا با الحاق این افراد به نفع کشور باشد. شرکت های بزرگ. ممکن می شود.

علی آبادی با بیان اینکه صندوق ضمانت وسیله ای برای تامین امنیت تجارت است، تصریح کرد: پیش از این امنیت به معنای حفاظت فیزیکی بود و صندوق ضمانت صادرات با مشارکت می تواند امنیت مالی ایجاد کند.

وی همچنین با بیان اینکه ارتباط با کشورهای هدف توسط صندوق ضمانت صادرات راهی برای توسعه تجارت است، گفت: با فراهم شدن شرایط در زمینه کاهش تعرفه ها، مسیریابی در برابر محدودیت های تجاری و استفاده از مزایای صندوق ضمانت صادرات، تجارت را انجام می دهیم. می تواند توسعه یابد. اصابت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا