ترندهای روز

ابراهیم پشت‌پناه درگذشت | سایت ایران تحلیل

پایگاه خبری تحلیلی ایران تحلیل (irtahlil.com):

ابراهیم پشت پناه از اساتید برجسته نقاشی تبریز دار فانی را وداع گفت.

استاد ابراهیم پشت پناه یکی از اساتید برجسته نقاشی است که در سال ۱۳۱۰ در تبریز به دنیا آمد و آثار زیادی در زمینه نقاشی خلق کرده است.

ابراهیم پشت پناه علاوه بر خلق آثاری با موضوع طبیعت، به کپی برداری از تابلوی «تالار آینه» کمال الملک نیز پرداخت و به مدت ده سال به عنوان نمونه پژوهشی بی نظیر و در مقام تبیین و تهذیب اصل، روی این تابلو کار کرد. رنگ آمیزی. انجام داده است.

عمر پشت پناه همواره با تدریس و آفرینش همراه بود و امروزه شاگردان با همت این معلم پیشکسوت نقاشی تربیت می شوند.

در پی درگذشت این هنرمند، سید محمد حسین بلاغی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان پیامی به این شرح صادر کرد.

«ما از خداییم و به سوی او باز خواهیم گشت

درگذشت هنرمند پیشکسوت عرصه نقاشی استاد ابراهیم توشت پناه موجب تاسف و تاثر فراوان شد.

این هنرمند فقید چهره ماندگار هنر نقاشی ایران بود که آثار تحسین برانگیز او بدون شک فراموش نخواهد شد و فقدانش اندوه را در دل هنردوستان و هنرمندان و دوستداران هنرهای تجسمی جای داد.

آن استاد فرهیخته عمر پربار خود را در راه تربیت نسلی هنرمند و بالندگی هنر این مرز و بوم گذراند و با خلق آثار ارزنده و نقش های ماندگار یاد و نام خود را در میان اهالی فرهنگ و فرهنگ ماندگار کرد. هنر

درگذشت این چهره بزرگ هنری آذربایجان و هنرمند پیشکسوت عرصه نقاشی را به خانواده محترم ایشان، هنرمندان عرصه هنرهای تجسمی و تمامی هنرجویان گرامی ایشان ابلاغ و از درگاه خداوند متعال تسلیت عرض می نماییم. برای آن مرحوم رحمت و مغفرت و برای تمامی بازماندگان صبر جمیل و اجر جزیل. و من مشکلات زیادی دارم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا