اقتصاد جهان

ابرپروژه غول فناوری آمریکا در آلمان متوقف شد

به گزارش خبرگزاری افق میهن ، پت گلسینگر، مدیرعامل اینتل به نقل از راشاتودی در بیانیه ای اعلام کرد که این شرکت آمریکایی به دلیل کاهش فروش و افزایش زیان، ساخت دو کارخانه تولید تراشه در آلمان را متوقف کرده است.

به گفته گلسینگر، انتظار می رود تکمیل این پروژه در شهر ماگدبورگ در ایالت زاکسن-آنهالت حدود دو سال به تاخیر بیفتد.

اینتل قصد داشت دو کارخانه تولید تراشه به ارزش بیش از ۳۳ میلیارد دلار بسازد و حدود ۳۰۰۰ شغل در ماگدبورگ به عنوان بخشی از یک برنامه سرمایه گذاری بزرگتر اتحادیه اروپا ایجاد کند.

به گزارش خبرگزاری دی اینتل همچنین با دولت آلمان در مورد یارانه دولتی به ارزش حدود ۱۱ میلیارد دلار برای این پروژه به توافق رسید.

اما این برنامه ها به تعویق افتاده است زیرا غول فناوری ایالات متحده تلاش می کند زیان های خود را کاهش دهد و برنامه کاهش هزینه ها را در اوایل سال جاری آغاز کند.

این شرکت همچنین اعلام کرد که ساخت یک کارخانه جدید در همسایه لهستان به تعویق خواهد افتاد.

گلسینگر در نامه ای به کارمندان اینتل گفت: «ما باید به اقدامات فوری برای ایجاد ساختار هزینه رقابتی تر و دستیابی به هدف پس انداز ۱۰ میلیارد دلاری که ماه گذشته اعلام کردیم، ادامه دهیم.

سایت تولید آلمان قرار بود بزرگترین مرکز تولید تراشه باشد که تحت قانون تراشه اتحادیه اروپا تصویب شد.

تصمیم اینتل برای به تعویق انداختن این پروژه می تواند ضربه بزرگی به برنامه های اتحادیه اروپا برای تولید یک پنجم تراشه های جهان تا سال ۲۰۳۰ باشد.

بر اساس این گزارش، علاوه بر کاهش تقاضا، افزایش هزینه های تولید تراشه نیز بر تصمیم اینتل تاثیر گذاشته است. هزینه های انرژی، مواد اولیه و نیروی کار در سال های اخیر به شدت افزایش یافته است. علاوه بر این، رقابت شدید بین تولیدکنندگان تراشه و تغییرات سریع تکنولوژیکی، سرمایه گذاری در این صنعت را بسیار مخاطره آمیز کرده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا