بانک و بیمه

ابلاغ بخشنامه جدید بانک مرکزی برای اوراق گام

به گزارش ایران تحلیل، بانک مرکزی در بخشنامه شماره ۰۲.۲۸۶۹۹۴ مورخ ۲۴ بهمن در این ماه موارد زیر اعلام شد:

بر اساس ماده (۱۸) دستورالعمل اوراق GAM، موضوع بخشنامه شماره ۲۲۳۵۶/۰۲ مورخ ۲ خرداد ۱۴۰۲ در مورد مدیریت کل عملیات پولی و اعتباری بانک مرکزی، ابطال اوراق GAM توسط عامل. موسسات اعتباری امکان پذیر است. در این راستا پس از انجام تحقیقات و تشریفات قانونی لازم وفق بند «۳» صورتجلسه چهل و پنجمین جلسه هیأت مدیره بانک مرکزی مورخ ۷ شهریور ۱۴۰۲ کارمزد مربوط به این خدمت. به شرح زیر تصویب شد:

الف) کارمزد ابطال مدارک مرحله ای (موضوع ماده (۱۸) بخشنامه اسناد مرحله ای) در لایه اول زنجیره تولید حداکثر نیم هزار مبلغ ابطال سند و به عهده متقاضی می باشد. .

ب) در صورت ابطال اوراق پله ای قبل از سررسید در لایه اول زنجیره تولید، مبلغ بازپرداخت کارمزد نمایندگی و ضمانت نامه به میزان کارمزد دریافتی هنگام انتشار نسبت به مابه التفاوت بین اوراق بهادار محاسبه می شود. مبلغ باطل شده و مابقی مدت پس از کسر ماه به نفع بانک اتفاق می افتد.

در پایان شایان ذکر است کارمزد مذکور به عنوان بند توضیحی به ردیف (۴-۴) جدول ریالی پیوست به بخشنامه شماره ۳۲۷۸۰/۰۲ مورخ ۱۷/۰۲/۱۳۰۲ در مورد کارمزد خدمات بانکی (ریالی و الکترونیکی) الحاق گردید. ).

بر این اساس، درخواست می شود علاوه بر ابلاغ آیین نامه جدید به کلیه دستگاه های ذیربط، اقدامات لازم برای رعایت کامل مفاد این بخشنامه نیز در دستور کار این بانک یا موسسه اعتباری غیربانکی قرار گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا