بانک و بیمه

ابلاغ شیوه‌نامه رسیدگی به مطالبات ادعایی اشخاص از دولت

به گزارش افق میهن، «آیین نامه اجرایی بانک مرکزی برای رسیدگی به دعاوی فرضی افراد از دولت (پست های فرا نهادی و بدون دستگاه اجرایی خاص)» رویه ای است که مشترکاً توسط وزارت اقتصاد و دارایی (کشور) صادر می شود. وزارت دارایی) و سازمان برنامه و بودجه کشور (معاون وزیر اقتصاد) تدوین و به شبکه بانکی کشور ابلاغ شد.

به موجب بخشنامه شماره ۰۳/۱۲۰۹۰۳ به استناد نامه شماره ۴۷۲۷۱/۵۷ مورخ ۲۲ اسفند ۱۴۰۳ وزارت اقتصاد و دارایی «روش اجرایی رسیدگی به دعاوی اشخاص حقیقی و حقوقی از دولت» (بدون سمت های برون دستگاهی و دستگاه اجرایی معین) که به طور مشترک به تصویب وزارت اقتصاد و دارایی (خزانه داری کل کشور) و سازمان برنامه و بودجه کشور (نماینده اقتصادی) بر اساس اجرای بند «س» تبصره (س) رسید. ۳) قانون بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور به شبکه بانکی ابلاغ شد.

لازم به ذکر است درخواست طلبکاران دولت باید بر اساس الزامات و موافقت نامه های مقرر در رویه اجرایی مذکور در چارچوب معین و با رعایت شرایط اعلام شده در رویه مذکور به مرجع ذیصلاح تسلیم شود.

بر اساس این سیاست، درخواست‌ها در مراحل مختلف با استفاده از مکانیزم مندرج در خط‌مشی مورد رسیدگی قرار گرفته و نتیجه آن شامل تاییدیه‌های مربوطه اعلام خواهد شد.

لازم به ذکر است که بر اساس اعلام صدرالزکر، مفاد دستورالعمل اجرایی پیوست از ابتدای سال ۱۴۰۳ لازم الاجرا است.

بانک ها باید در اسرع وقت و با رعایت بخشنامه شماره ۹۶/۱۴۹۱۵۳ مورخ ۱۳۹۵/۰۵/۱۶ به واحدهای ذیربط این بانک اطلاع دهند. به موسسه اعتباری غیربانکی اطلاع رسانی خواهد شد و بر حسن اجرای آن نظارت دقیقی صورت گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا