بانک و بیمه

ابلاغ قانون جدید بانکداری به شبکه بانکی کشور

به گزارش افق میهن، طی روزهای اخیر بانک مرکزی طی بخشنامه ای از سوی رئیس اداره کل تنظیم مقررات بانک مرکزی و رئیس مرکز تنظیم مقررات به شرح زیر است:قانون جدید بانکداری» این قانونی است خرداد وی به مدیران عامل بانک‌های دولتی و غیردولتی، شرکت دولتی پست بانک، مؤسسات اعتباری غیربانکی و بانک مشترک ایران و ونزوئلا در ماه جاری اجباری شد.

متن بخشنامه بانک مرکزی به شرح زیر است:

«سلام

با احترام همانطور که گفته شد «قانون بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران» مصوب ۹/۳/۱۴۰۲ شورای اسلامی و ۲۶ مرداد ۱۴۰۲ شورای داوری. از ۳ اجرا شد. ۰۷/۱۴۰۲. محورهای اصلی قانون مذکور شامل وظایف و اختیارات بانک مرکزی برای ساماندهی و نظارت بر افراد تحت نظارت از طریق تنظیم مقررات، تدوین مقررات و ایجاد و توسعه زیرساخت های لازم و نیز گسترش اشرافیت روشنگری است. و توسعه وظایف و اختیارات نظارتی بانک مرکزی، تقویت اختیارات نظارتی بانک مرکزی از طریق برخورد با تخلفات افراد تحت نظارت و اعمال مجازات های قانونی در رابطه با موافقت نامه های تعیین و تعیین موقت. کمیته سرپرستی ب- نحوه ورود مؤسسه اعتباری به دوره گذار برای مؤسسات اعتباری ناسالم و مشکل دار و انتشار آمار و اطلاعات اقتصادی از سیستم بانکی، گزارش های مالی و شاخص های عملکردی موسسات اعتباری تحت نظارت. چارچوب آیین نامه به تصویب شورای عالی و سایر موارد می رسد.

با عنایت به مراتب فوق، ضمن ارائه نسخه کامل قانون مذکور، جهت کسب نظر این بانک مؤسسه اعتباری غیربانکی نسبت به کلیه وظایف موضوع قانون مذکور، یک نسخه از مواد اصلی قانون مندرج در آن. ضمیمه قانون فوق می باشد. خواهشمند است مراتب را با رعایت بخشنامه شماره ۱۴۹۱۵۳ مورخ ۱۳۹۶/۰۵/۱۶ به اطلاع کلیه واحدهای ذیربط این بانک و موسسه اعتباری غیربانکی برساند. /۶۴۸۲۱۹۷/زا»

باید گفت؛ این قانون بر اساس اصل یکصد و بیست و سوم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران مشتمل بر ۶۷ ماده و ۴۰ تبصره در جلسه علنی روز سه شنبه مورخ ۹/۳/۱۴۰۲ در اجرای ماده ۱۲۳ به تصویب شورای داوری رسید. ۱۱۲) قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و ماده (۲۰۰) آیین نامه داخلی شورای اسلامی بنا به مصلحت نظام در ۲۶ مرداد ۱۴۰۲ و در ۲۰ شهریور ۱۴۰۲ به تصویب سید ابراهیم رئیسی رسید. به رئیس جمهور فقید ایران در دولت سیزدهم ابلاغ شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا