اخبار اقتصاد ایران

ابهامات شورای نگهبان به طرح توسعه منطقه آزاد تجاری انزلی رفع شد

در جلسه ۲۱ مرداد ۱۴۰۳ کمیسیون اقتصادی شورای اسلامی، موضوع رفع ابهامات شورای نگهبان توسط اعضای کمیسیون و کارشناسان مرکز تحقیقات شورا مطرح و پس از بیان نظرات مخالفان مطرح و مورد بررسی قرار گرفت. و حامیان، در نهایت به تصویب رسید و در صحن شورای اسلامی قرار گرفت.

افق میهن، فاطمه مقصودی در تشریح جلسه کمیسیون اقتصادی شورای اسلامی گفت: اعضای کمیسیون در بیست و یکمین جلسه مرداد آنها پیش نویس فهرست احکام باطل بیمه کشور را بررسی کردند و در نهایت با تصویب این پیش نویس موافقت کردند تا این طرح به صحن علنی مجلس ارائه شود.

نماینده مردم بروجرد در شورای اسلامی ادامه داد: همچنین اعضای کمیسیون رفع ایرادات طرح توسعه منطقه آزاد انزلی را در دستور کار خود قرار دادند.

وی با بیان اینکه طرح توسعه مناطق آزاد تجاری صنعتی انزلی بارها بین مجلس و شورای نگهبان مطرح شده است، اظهار داشت: در واقع وضعیت مناطق آزاد به طور کلی نیازمند اصلاح قانون و رشد و توسعه است. این مناطق مستلزم تدوین قوانین است. است

این عضو شورای اسلامی ادامه داد: اگر قرار است مناطق آزاد تجاری با رشد و توسعه همراه باشد باید با تجهیزات، امور گمرکی و سایر ملزومات همراه باشد.

وی با اشاره به ایراداتی که در طرح توسعه مناطق آزاد تجاری و صنعتی انزلی وجود دارد، گفت: یکی از مشکلات این بخش مربوط به فرودگاه است و این شهر بین منطقه آزاد و فرودگاه قرار دارد، اما برخی از نمایندگان موافق و موافق هستند. در این خصوص در دادگاه هستند. کمیسیون نظرات خود را ارائه کرد.

مقصودی تاکید کرد: در نهایت کمیسیون اقتصادی به رفع ابهامات طرح توسعه مناطق آزاد تجاری انزلی رای داد تا گزارش کمیسیون در این زمینه به صحن علنی مجلس ارسال شود.

دفاع نماینده صومعه سرا از لایحه

سعید رحمت زاده نماینده صومعه سرا در موافقت با لایحه توسعه منطقه آزاد انزلی گفت: انتقال همه مشکلات به مناطق آزاد و عملیاتی شدن آنها به این لایحه منطقی نیست چرا که این لایحه در جایگاه شفاف سازی است. ابهام شورای محترم نگهبان

رحمت زاده تصریح کرد: توجه به این نکته حائز اهمیت است که شورای محترم نگهبان در خصوص این لایحه ایراداتی علیه شرع و قانون اساسی نداشتند و فقط دو ابهام را بیان کردند که در اعلام نظر کمیسیون اقتصادی این موارد برطرف شد.

نماینده مردم شهرستان صومعه سرا بر لزوم توجه به شعار سال مقام معظم رهبری تاکید کرد و تصریح کرد: الحاق فرودگاه بین المللی سردارجنگل رشت و شهرک صنعتی ضیابر منطبق بر جهش تولید با مشارکت مردم است. و پیشرفت استان گیلان در زمینه گردشگری، صنایع تولیدی، اقتصاد دریا محور. و دنبال خواهد شد…

وی در پایان گفت: توجه همکاران محترم در کمیسیون اقتصادی را به این نکته جلب می کنم که این تحول در قالب لایحه و درخواستی دولت است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا