ارزهای دیجیتال

اتباع خارجی می‌توانند کیف پول دیجیتال برای یوان چین بسازند

به گزارش ایران تحلیل:






چین از اولین دستگاه خودکار باز کردن کیف پول یوآن دیجیتال برای مسافران بین المللی رونمایی کرد.



به گزارش ایران تحلیل، چین در تحولی جدید از اولین دستگاه بازکننده خودکار کیف پول یوآن دیجیتال خود برای دارندگان پاسپورت خارجی رونمایی کرد. این دستگاه توسط شعبه Dongguan بانک چین در شعبه Taiping در تالار گمرک Huangpu نصب شده است. Dongguan و Huangpu به عنوان مراکز اصلی حمل و نقل مسافرانی از هنگ کنگ، تایوان، ژاپن و کره جنوبی را در خود جای می دهند.

طبق گزارشات ۲۱Jingji، این دستگاه اولین نمونه در کشور است که چنین سرویسی را ارائه می دهد. کاربران می توانند از این دستگاه برای تبدیل اسکناس های خارجی به سکه های یوان دیجیتال و ذخیره آنها در یک کیف پول سخت افزاری که به طور خودکار باز می شود استفاده کنند. علاوه بر این، دارندگان کیف پول دیجیتال یوان موجود نیز می توانند از این ویژگی برای تامین مالی کیف پول خود با پول نقد خارجی استفاده کنند.

این دستگاه فقط یک مبدل ارز نیست. بلکه به کاربران اجازه می دهد تا موجودی کیف پول آنلاین یا آفلاین خود را که می تواند به شکل کارت های هوشمند یا دستگاه های پوشیدنی باشد، بررسی کنند. این قابلیت های چند منظوره گام مهمی به جلو در تلاش های ارز دیجیتال چین است.

نوآوری کیف پول دیجیتال یوان

این دستگاه برای افزایش استفاده از کیف پول خود از تبادل با ۱۸ ارز مختلف از جمله ارزهای رایج مانند دلار آمریکا، یورو، دلار هنگ کنگ و پاتاکا ماکائو پشتیبانی می کند. به منظور جلب توجه گردشگران جهانی، دستگاه کیف پول چینی علاوه بر زبان محلی به هفت زبان دیگر از جمله انگلیسی، فرانسوی، ژاپنی، آلمانی، ایتالیایی، کره ای و روسی خدمات ارائه می دهد.

استفاده از این دستگاه محدود به مسافرانی است که از گمرک کشور ترخیص و با گذرنامه خارجی احراز هویت شده باشند. در عین حال، دستگاه جدید با کارت های شناسایی هنگ کنگ و ماکائو و سایر روش های احراز هویت نیز سازگار است. این نشان می دهد که چین قصد دارد علاوه بر گردشگران و بازدیدکنندگان خارجی، نیازهای ساکنان هنگ کنگ و ماکائو را که به سرزمین اصلی سفر می کنند نیز برطرف کند.

اگرچه این دستگاه یک ابتکار نوآورانه در فضای استیبل کوین بانک مرکزی در نظر گرفته می شود، دستگاه های کیف پول دیجیتال یوان قبلاً برای اهداف آزمایشی برای مسافران در هنگ کنگ و ماکائو راه اندازی شده بود. این اقدام، علیرغم موضع سختگیرانه چین در قبال ارزهای دیجیتال، نشان دهنده تعهد این کشور به گسترش دامنه و استفاده از ارز دیجیتال ملی خود است و بخشی از تلاش های گسترده چین برای ترویج فناوری های وب ۳ مانند NFT و Dapps است.










دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا