اقتصاد جهان

اتحادیه اروپا برای اولین بار غول فناوری آمریکا را جریمه کرد

اتحادیه اروپا روز دوشنبه اعلام کرد که اپل را به دلیل نقض قوانین رقابتی خود به پرداخت ۱.۸۴ میلیارد یورو (۲ میلیارد دلار) جریمه کرده است. این اولین مجازات ضد تراست اتحادیه اروپا علیه این شرکت آمریکایی است.

به گفته کمیسیون اروپا، بازوی اجرایی اتحادیه اروپا، اپل به آنها اطلاع نداده است که کاربران آیفون ممکن است خدمات پخش موسیقی رقیب این شرکت، مانند Spotify را در خارج از اپ استور اپل ارزان تر ببینند.

مارگارت وستاگر، مدیر رقابت و دیجیتال اتحادیه اروپا، گفت اپل از موقعیت غالب خود به عنوان توزیع کننده برنامه های پخش موسیقی سوء استفاده کرده است.

او افزود که مصرف کنندگان اروپایی «انتخاب آزاد» برای خرید اشتراک خدمات پخش موسیقی ندارند.

وستاگر در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت که این غیرقانونی بود و میلیون ها مصرف کننده اروپایی را تحت تأثیر قرار داد.

اپل همچنین این اتهامات را رد کرده و گفته است که تصمیمی را که در دادگاه اتخاذ شده بود، به چالش می کشد «حتی اگر کمیسیون (اروپا) نتوانسته شواهد معتبری از آسیب مصرف کننده پیدا کند.

این شرکت در بیانیه‌ای تاکید کرد که تصمیم کمیسیون «واقعیت‌های بازار را نادیده می‌گیرد که در حال شکوفایی، رقابتی بالا و به سرعت در حال رشد است».

در بیانیه اپل آمده است: حامی اصلی و بزرگترین ذینفع این تصمیم Spotify است که دفتر مرکزی آن در استکهلم سوئد قرار دارد. Spotify بزرگترین برنامه پخش موسیقی در جهان را دارد و بیش از ۶۵ بار با کمیسیون اروپا به عنوان بخشی از این تحقیقات ملاقات کرده است.

بر اساس این گزارش، کمیسیون اروپا در سال ۲۰۲۰، یک سال پس از طرح شکایت Spotify علیه اپل و متهم کردن این شرکت به “ضرر ناعادلانه” به رقبای خود، به طور رسمی تحقیقات ضد انحصاری علیه اپل را آغاز کرد.

این شرکت سوئدی روز دوشنبه از حکم اتحادیه اروپا استقبال کرد و آن را “لحظه ای مهم در مبارزه برای اینترنت آزادتر برای مصرف کنندگان” خواند.

سیاست های اپل همچنین توجه تنظیم کننده های ضد انحصار را به خود جلب کرده است. ماه گذشته، این شرکت اعلام کرد که به مشتریان اتحادیه اروپا اجازه می‌دهد بدون مراجعه به فروشگاه اپلیکیشن خود، اپلیکیشن‌ها را دانلود کنند، که پاسخی به قانون بازارهای دیجیتال اتحادیه اروپا است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا