اقتصاد جهان

اتحادیه اروپا تعرفه خودروهای برقی چین را اعمال کرد

به گزارش خبرگزاری افق میهن به نقل از راشاتودی، اتحادیه اروپا برای جلوگیری از سیل خودروهای برقی ارزان قیمت چین و حمایت از تولیدکنندگان آنها، از روز گذشته (۱۴ تیرماه) افزایش شدید تعرفه بر این خودروها را اعمال کرده است.

بر اساس بیانیه مطبوعاتی کمیسیون اروپا که روز پنجشنبه منتشر شد، تعرفه های موقت اضافی تا ۳۸ درصد از ۵ ژوئیه برای حداکثر یک دوره چهار ماهه اعمال خواهد شد.

بر اساس این گزارش، شرکت خودروسازی BV خودرودی BYD با نرخ عوارض ۱۷.۴ درصدی و جیلی که مالک برند سوئدی ولوو است، با نرخ ۱۹.۹ درصدی تعرفه مواجه خواهد شد.

سایر خودروسازانی که با تحقیقات اتحادیه اروپا در مورد یارانه های دولتی چین به این خودروسازان همکاری کردند، با میانگین تعرفه ۲۰.۸ درصدی روبرو هستند. در این اطلاعیه تعرفه سایر شرکت های غیر همکار ۳۷.۶ درصد تعیین شده است.

این اقدامات علاوه بر تعرفه ۱۰ درصدی فعلی است که بر تمام خودروهای الکتریکی وارداتی از چین اعمال می شود.

این تصمیم ۹ ماه پس از آن اتخاذ شد که اورسولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اروپا، از تحقیق درباره سیل خودروهای ارزان قیمت چینی در این اتحادیه خبر داد.

بر اساس تحقیقات، کمیسیون اروپا به این نتیجه رسید که خودروهای تمام الکتریکی چین از “یارانه ناعادلانه” بهره مند می شوند که “خطر آسیب اقتصادی” را برای خودروسازان اتحادیه اروپا به همراه دارد.

انتظار می رود تصمیم نهایی و نهایی در مورد این تعرفه ها در ماه نوامبر اعلام شود و مذاکرات بروکسل و پکن برای حل این موضوع ادامه یابد.

اتحادیه اروپا بزرگترین بازار خارج از کشور برای سازندگان خودروهای الکتریکی چینی است.

خودروسازان چینی در سال‌های اخیر به طور فعال در بازارهای خارجی نفوذ کرده‌اند و به‌طور مستمر در حال کاهش فاصله با رقبای غربی خود به‌ویژه در زمینه خودروهای الکتریکی هستند.

این اقدام اتحادیه اروپا پس از آن صورت گرفت که ایالات متحده در ماه می تعرفه واردات خودروهای برقی چینی را از ۲۵ درصد به ۱۰۰ درصد افزایش داد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا