اقتصاد جهان

اتحادیه اروپا تعرفه غلات روسیه و بلاروس را افزایش داد

به گزارش خبرگزاری ایران تحلیل به نقل از راشاتودی، اتحادیه اروپا همچنان به تشدید تحریم ها علیه مسکو و متحدانش در مناقشه اوکراین ادامه داد، در حالی که شورای اروپا در بیانیه ای اعلام کرد این اتحادیه قانونی را برای افزایش تعرفه بر واردات غلات از این کشور تصویب کرده است. روسیه و بلاروس این کار را کردند.

اتحادیه اروپا روز پنجشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که تعرفه‌های «بازدارنده» از اول ژوئیه بر واردات غلات، دانه‌های روغنی، محصولات جانبی و همچنین گلوله‌های تفاله چغندر و نخود خشک از هر دو کشور اعمال خواهد شد.

این اتحادیه همچنین مدعی شد که قوانین جدید تعرفه ها را تا حدی افزایش می دهد که «واردات این محصولات متوقف می شود».

علاوه بر این، طبق بیانیه مطبوعاتی، این کالاها از دسترسی به سهمیه های تعرفه اتحادیه اروپا محروم خواهند شد.

با این حال، این مقررات بر ترانزیت از طریق اتحادیه اروپا از روسیه و بلاروس به کشورهای ثالث تأثیر نمی گذارد.

وزرای اتحادیه اروپا مدعی شدند که این اقدام از “بی ثباتی” بازار غلات اتحادیه اروپا جلوگیری می کند و درآمد مسکو از صادرات محصولات کشاورزی را محدود می کند.

تعرفه های پیشنهادی در ماه مارس توسط اورسولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا اعلام شد. در آن زمان، او گفت که این اقدام به کاهش “ریسک فزاینده” محصولات روسیه برای بازارهای اتحادیه اروپا و کشاورزان کمک می کند.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین در آن زمان درباره این پیشنهاد اظهار نظر کرد و گفت که اعمال تعرفه بر غلات روسیه نمونه ای از “رقابت ناعادلانه” خواهد بود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا