فناوری

اتحادیه اروپا: تنش‌های مرزی ایران و پاکستان بسیار نگران کننده است / تأثیر بی ثبات کننده‌ای بر منطقه دارد

پایگاه خبری تحلیلی میهن تجارت (mihantejarat.com):

ایرنا: پیتر استانو روز پنجشنبه در دیدار با خبرنگاران در بروکسل افزود: این اتفاقات غم انگیزی است که به ایران و پاکستان محدود نمی شود و اتحادیه اروپا به شدت نگران گسترش خشونت در خاورمیانه و اکنون جنوب آسیا است. “

وی ادامه داد: این حملات برای اتحادیه اروپا بسیار نگران کننده است، زیرا حاکمیت و تمامیت ارضی کشورها را نقض می کند. آنها همچنین تأثیر بی ثبات کننده ای در منطقه دارند.

سخنگوی اتحادیه اروپا افزود: از همه بازیگران منطقه می‌خواهیم حداکثر خویشتنداری را به خرج دهند و ترجیحاً از طریق دیپلماسی و نه از طریق نظامی برای کاهش تنش تلاش کنند.

در حمله پاکستان به روستایی در حوالی سراوان ۹ غیر ایرانی کشته شدند.

ساعاتی پیش ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران، حمله پاکستان به منطقه مرزی جمهوری اسلامی ایران را محکوم و تاکید کرد که به منظور ابلاغ رسمی اعتراض و درخواست توضیح از دولت در همین راستا، کاردار سفارت این کشور در تهران احضاریه ای به این وزارتخانه ارسال کرد. امور خارجه است

ممتاز زهرا، سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان با بیان اینکه اسلام آباد به حاکمیت و تمامیت ارضی همسایه خود احترام می گذارد، گفت: ما تمایلی به تشدید تنش نداریم و با توجه به روابط برادرانه دو کشور، هیچ اقدامی انجام نخواهد شد.” انتظار می رود که تحت تأثیر قرار گیرد.» صلح و امنیت در منطقه اتفاق نخواهد افتاد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا