اقتصاد جهان

اتحادیه اروپا خودروهای لوکس صادراتی به روسیه را تحریم می کند

به گزارش خبرگزاری ایران تحلیل به نقل از راشاتودی، روزنامه فایننشال تایمز روز پنجشنبه در گزارشی اعلام کرد که اتحادیه اروپا قصد دارد برای دور زدن تحریم های روسیه برای جلوگیری از محدودیت های جدیدی در حوزه های مختلف از جمله خودروهای لوکس علیه بلاروس اعمال کند.

بر اساس پیش‌نویس این اقدام که در حال حاضر در دست بررسی است، اتحادیه اروپا قصد دارد «خطر فرار از تحریم‌ها را به حداقل برساند، به‌ویژه در واردات بلاروس وسایل نقلیه لوکس که سپس به اتباع روسیه فروخته می‌شود.

بر اساس گزارش ها، تحریم های جدید علیه بلاروس متحد اصلی روسیه شامل سایر کالاهای با ارزش نیز می شود. صادرات فناوری و کالاهای قابل استفاده توسط ارتش روسیه به بلاروس ممنوع است. این تحریم ها گاز طبیعی مایع را نیز هدف قرار می دهد.

به نوشته این روزنامه، اتحادیه اروپا نیز پس از اعمال محدودیت مشابه بر روسیه در ماه دسامبر، واردات الماس از بلاروس را ممنوع خواهد کرد.

بر اساس آمار Trade Data Monitor، پس از تشدید تحریم های غرب علیه روسیه در سال ۲۰۲۲، صادرات خودرو اتحادیه اروپا به بلاروس در اوایل سال ۲۰۲۴ به ۲۶۸ میلیون دلار افزایش یافت.

بسیاری از مقامات غربی شکایت کرده اند که روس ها به دلیل خلاء محدودیت ها مشکلی برای خرید خودروهای ساخت غرب در بلاروس ندارند.

بنابراین از بروکسل خواسته شد که رژیم تحریم ها علیه مینسک را با اقدامات علیه مسکو هماهنگ کند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا