اقتصاد جهان

اتحادیه اروپا دارایی روسی ها را مصادره می کند

به گزارش خبرگزاری ایران تحلیل به نقل از راشاتودی، خبرگزاری فنلاند STT روز سه شنبه در گزارشی اعلام کرد که بسته دوازدهم تحریم های اتحادیه اروپا علیه روسیه می تواند به کشورهای عضو اجازه دهد اموال روس های تحریم شده را که از بازگرداندن آن امتناع می کنند مصادره کنند.

طبق گزارش ها، این دارایی ها می توانند تا شش ماه نگهداری شوند تا به صاحبان آنها اجازه دهند تا دارایی های خود را برای فروش در اتحادیه اروپا ثبت کنند.

مقررات جدید که انتظار می رود در دوازدهمین بسته تحریمی گنجانده شود، به مقامات فنلاند کمک می کند تا بزرگترین ورزشگاه هلسینکی را تصرف و تصرف کنند. این بسته در حال حاضر توسط قانونگذاران اتحادیه اروپا در حال بررسی و مذاکره است.

سالن هلسینکی (هارتوال آرنا سابق) متعلق به بازرگانان روسی گنادی تیمچنکو، آرکادی روتنبرگ و بوریس روتنبرگ است و از اواخر فوریه ۲۰۲۲ به دلیل تحریم ها بسته شده است.

مقامات فنلاند در پایتخت ادعا می کنند که به دلیل عدم استفاده از مکان برگزاری، سالانه بیش از ۱۰۰ میلیون یورو (حدود ۱۱۰ میلیون دلار) را از دست می دهند.

در ماه سپتامبر، کای پانانن، مدیر پرونده تیمچنکو در فنلاند، به روزنامه Helsingin Sanomat گفت که مالکان استادیوم اجازه فروش سالن را داده اند.

هفته گذشته روزنامه فنلاندی ایلتا سانومات به نقل از منابعی در وزارت خارجه آن کشور نوشت که هلسینکی در صورت امتناع از فروش دارایی های سه تاجر روس، روند مصادره دارایی های آنها را تسریع خواهد کرد. بر اساس گزارش ها، روند ملی شدن این ورزشگاه از اوایل سال ۲۰۲۴ آغاز خواهد شد.

در ماه آوریل، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه فرمانی را امضا کرد مبنی بر اینکه اگر سایر کشورها اموال خصوصی یا دولتی روسیه را در صلاحیت خود مصادره کنند یا امنیت ملی، انرژی یا اقتصادی کشور را به خطر بیندازند، این کشورها به طور موقت در روسیه ممنوع خواهند شد.

بر اساس این گزارش، میلیاردها یورو از دارایی های دولت، تجار و مقامات روسیه از سال گذشته در اتحادیه اروپا بلوکه شده است و این بخشی از تحریم ها علیه مسکو به دلیل عملیات نظامی این کشور در اوکراین است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا