اقتصاد جهان

اتحادیه اروپا شکایت چین را به سازمان تجارت جهانی می برد

به گزارش خبرگزاری افق میهن به نقل از یورو نیوز، اتحادیه اروپا نخستین گام ها را برای به چالش کشیدن تحقیقات ضد یارانه ای چین در مورد صادرات لبنیات از کشورهای عضو این بلوک برداشته و مدعی است این تحقیقات بر اساس «ادعاهای مشکوک و شواهد ناکافی» است. و تقاضا می کند: فوراً تمام می شود.

اعلامیه کمیسیون اروپا در روز دوشنبه راه را برای رایزنی در سازمان تجارت جهانی (WTO) برای حل و فصل اختلافات قبل از تشدید بیشتر هموار می کند.

تحقیقات چین که به درخواست دو گروه صنعتی تحت حمایت دولت این کشور انجام شد، در اواخر اوت توسط وزارت بازرگانی آغاز شد و یارانه های اتحادیه اروپا در تولید پنیر تازه و فرآوری شده، پنیر آبی و سایر پنیرها را هدف قرار داد. به عنوان محصولات شیر ​​و خامه

هشت کشور عضو اتحادیه اروپا شامل اتریش، بلژیک، کرواسی، جمهوری چک، فنلاند، ایرلند، ایتالیا و رومانی تحت نظارت این وزارتخانه قرار گرفتند.

این اقدام دولت چین توسط بسیاری از کارشناسان به عنوان اقدامی تلافی جویانه تلقی شد، زیرا کمتر از ۲۴ ساعت پس از آن صورت گرفت که کمیسیون اروپا پیشنهاد خود را برای اعمال تعرفه های اضافی تا ۳۶.۳ درصد بر واردات خودروهای الکتریکی ساخت چین به روز کرد. بعد از ۹ ماه معاینه

بروکسل، پکن را متهم می کند که به طور مصنوعی قیمت فروش خودروهای برقی خود را از طریق یارانه های هنگفت کاهش داده و در نتیجه شرکت های اروپایی را مجبور به خروج از بازار پرسود کرده است.

تعرفه های پیشنهادی اروپا، که بسته به برند خودروی چینی متفاوت است، برای جبران این عدم مزایای مالی و تضمین رقابت عادلانه بین اتحادیه اروپا و تولیدکنندگان خودروهای الکتریکی چینی در نظر گرفته شده است.

مقامات چینی از همان ابتدا یافته های کمیسیون اروپا را به شدت مورد مناقشه قرار دادند و آنها را “یک اقدام آشکار حمایت گرایی” نامیدند.

این کشور به تدریج تحقیقات متعددی را در مورد صادرات کالاهای حساس اتحادیه اروپا مانند محصولات لبنی آغاز کرده است که باعث افزایش نگرانی ها در مورد جنگ تجاری قریب الوقوع شده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا