دیگر رسانه‌ها

اتحادیه عرب: رفتار اسرائیل توافق‌های عادی‌سازی روابط را به خطر می‌اندازد

پایگاه خبری تحلیلی میهن تجارت (mihantejarat.com):

فارس: «احمد ابوالغیط» دبیرکل اتحادیه عرب نسبت به عواقب اقدامات اسرائیل در نوار غزه هشدار داد.

به گزارش شبکه المیادین، دبیرکل اتحادیه عرب که شهروند مصری است روز سه شنبه در حاشیه نشست سران کشورها در دوبی گفت: اسرائیل با رفتار فعلی خود جان مردم را به خطر می اندازد. قراردادهای امضا شده با آن به ویژه با کشورهایی مانند مصر و اردن».

روزنامه اسرائیلی «اسرائیل هوم» اخیرا فاش کرده است که مقامات ارشد مصری از گسترش دامنه حملات ارتش اسرائیل به نوار غزه عصبانی هستند و تاکید کرده اند که اگر این اقدام منجر به ورود آوارگان فلسطینی به صحرای سینا شود. صحرا، قاهره با عادی سازی روابط با تل آویو موافقت خواهد کرد. تعلیق خواهد کرد

احمد ابوالغیط در ادامه مدعی شد که آمریکا به اسرائیل دستور می دهد که سیاست های فعلی خود در غزه را متوقف کند، در غیر این صورت خاورمیانه به شکل بی سابقه ای ملتهب می شود.

ابوالغیط همچنین به تلاش اسرائیل برای تخلیه اجباری فلسطینیان از خارج از مرزها اشاره کرد و خواستار جلوگیری از این اتفاق شد.

حدود ۱.۴ میلیون فلسطینی از مجموع ۲.۲ میلیون نفر ساکن غزه در منطقه رفح در جنوب نوار غزه به دلیل حملات شدید جنگنده ها و توپخانه اسرائیل به مناطق شمالی غزه زندگی می کنند. ارتش رژیم صهیونیستی به تازگی حملاتی را به مناطق جنوبی غزه آغاز کرده است که در نتیجه آن ده ها فلسطینی به شهادت رسیده اند.

از آنجایی که اسرائیل به فلسطینی ها اجازه بازگشت به خانه های خود را نمی دهد، ممکن است برخی به دلیل حملات شدید اسرائیل به فکر ترک این منطقه و رفتن به مصر باشند.

مقامات مصری بارها مخالفت خود را با مهاجرت اجباری فلسطینی ها و حمله ارتش اسرائیل به منطقه رفح در جنوب نوار غزه اعلام کرده اند.

وزارت امور خارجه مصر دو روز پیش در واکنش به اظهارات برخی مقامات اسرائیلی در خصوص حمله به مناطق جنوبی غزه، این اقدام را رد کرد و هشدار داد که چنین اقدامی عواقب ناگواری در پی خواهد داشت.


Source link

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا