اقتصاد جهان

اتریش تا سال 2027 واردات گاز روسیه را ادامه می دهد

به گزارش خبرگزاری ایران تحلیل به نقل از خبرگزاری تاس، الکساندر شالنبرگ وزیر امور خارجه اتریش در نشست خبری با همتای آمریکایی خود آنتونی بلینکن اعلام کرد که دولت اتریش تاریخ توقف کامل واردات گاز روسیه را در سال ۲۰۲۷ تعیین کرده است.

شالنبرگ گفت: هدف دولت اتریش این است که تا سال ۲۰۲۷ ۱۰۰ درصد از گاز روسیه مستقل شود.

لئونور گوسلر وزیر محیط زیست و انرژی اتریش قبلا گفته بود که وین باید راهی برای خروج از قراردادهای عرضه گاز روسیه که توسط OMV منعقد شده است آماده کند.

در گفتگو با خبرگزاری تاس، این شرکت اعلام کرد که در صورت نیاز، آماده است تا گازی را که ۱۰۰ درصد از روسیه تامین نمی شود، به مشتریان خود در اتریش عرضه کند. با این حال، برای کنار گذاشتن کامل گاز روسیه، ابتدا باید یک چارچوب نظارتی مناسب ایجاد شود.

بر اساس گزارش وزارت محیط زیست و انرژی اتریش، سهم گاز طبیعی روسیه در «ذخایر انرژی» این کشور در دسامبر ۲۰۲۳ به ۹۸ درصد رسید که بالاترین مقدار از زمان آغاز جنگ اوکراین است. در فوریه ۲۰۲۲ این مقدار ۷۹٪ بود.

در ژوئن ۲۰۱۸، قراردادی برای تمدید قرارداد موجود بین صادرات گازپروم و UVM برای تامین گاز طبیعی روسیه به اتریش تا سال ۲۰۴۰ امضا شد.

این قرارداد تا سال ۲۰۲۸ اعتبار داشت و بر اساس اصل “بگیر یا بپرداز” بود، به این معنی که UAMV موظف به انتقال پول است حتی اگر واقعا گاز وارداتی را تحویل نگیرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا