بانک و بیمه

اتصال سامانه بانک مرکزی به سامانه املاک و اسکان از هفته نخست مرداد

به گزارش افق میهن، آمنه نادعلی زاده، مدیر اداره توسعه و تنظیم نظام های پرداخت بانک مرکزی گفت: بر اساس قانون مالیات های مستقیم، افراد موظف به ثبت سکونت در سامانه ملی املاک و مسکن هستند. ماده ۱۶۹ همان قانون، در صورتی که افرادی که محل سکونت خود را در این سامانه اعلام نکنند، از دریافت خدمات بانکی مستثنی خواهند شد.

این مسئول در ادامه توضیح داد: سرویس دسته چک به صورت پایلوت در نظر گرفته شد و قرار بود در دو فاز اجرا شود. مرحله اول یک مرحله آزمایش و اطلاعات و مرحله دوم یک اقدام بسیار سختگیرانه خواهد بود. در مرحله اول که قرار است دسته چک تخصیص یابد، سامانه صیاد از سامانه ملی املاک و مسکن کشور استفاده می کند و بررسی می کند که آیا فرد محل سکونت خود را اعلام کرده است یا خیر. و در صورتی که شخص محل سکونت خود را اعلام نکرده باشد دسته چک را برای مشتری صادر می کند اما به بانک اعلام می کند که این شخص محل سکونت خود را در ملک و مسکن اعلام نکرده و بانک نیز موظف است مراتب را به مشتری اعلام کند. این مشکل.

نادعلی زاده همچنین توضیح داد: در مرحله دوم که کمی سخت گیرانه خواهد بود، پس از اتمام دوره آزمایشی، در صورتی که فرد همچنان محل سکونت خود را اعلام نکند، از دریافت سرویس دسته چک و در واقع از دریافت دسته چک خودداری می شود. خدمات بستگی به ثبت سکونت در سامانه ملی املاک و مسکن کشور دارد.

وی افزود: از منظر فنی، ارتباط بین سامانه صیاد بانک مرکزی و سامانه ملی املاک و مسکن کشور برقرار شده است، اقدامات فنی انجام شده و این دو سامانه به زودی همسو خواهند شد هفته اول مرداد اطلاع رسانی لازم به شبکه بانکی انجام شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا