اخبار اقتصاد ایران

اتصال شركت سهامی آب منطقه ای به شبكه فیبر نوری توزیع برق گیلان

مدیرعامل توزیع نیروی برق گیلان از موفقیت در اجرای طرح اتصال شرکت آب منطقه ای به شبکه فیبر نوری این شرکت بر اساس دستور وزیر نیرو در راستای تسهیل در ارائه خدمات و ارتباط خبر داد.

ایران تحلیل، مسعود صادقی خمامی، مدیرعامل توزیع نیروی برق گیلان از موفقیت آمیز بودن اجرای طرح اتصال شرکت آب منطقه ای به شبکه فیبر نوری این شرکت بر اساس دستور وزیر نیرو در سال ۹۶ خبر داد. به منظور تسهیل در ارائه خدمات و ارتباطات.

وی افزود: با توجه به مکاتبات شرکت توانیر مبنی بر اعلام مسیر مناسب جهت اتصال شرکت های آب منطقه ای به فیبر نوری صنعت برق، شرکت سهامی آب منطقه ای استان گیلان به این شبکه متصل شد. توزیع برق استان

صادقی یادآور شد: با توجه به ظرفیت موجود در شرکت توزیع برق استان، گیلان جزء سه استان اول مجری این طرح است.

مدیرعامل توزیع نیروی برق گیلان گفت: پس از برگزاری جلسات و معرفی پیمانکاران فیبر نوری این شرکت، اتصال شرکت آب منطقه ای استان گیلان به مرکز داده این شرکت انجام شد و تست های نرم افزاری مربوط به هماهنگی توانیر و شرکت های مهندسی آب با موفقیت اجرا شدند.

صادقی خاطرنشان کرد: ارسال و دریافت مکاتبات در بستر دیتا، برگزاری جلسات آنلاین و ویدئو کنفرانس، یکپارچگی نوع ارتباط و … از دلایل و مزیت های اجرای این طرح در سطح وزارت نیرو و توسط اتصال شبکه فیبر نوری شرکت آب منطقه ای به شبکه فیبر. نوری صنعت الکترا علاوه بر ظرفیت زیرساختی بالا، انتقال اطلاعات و داده ها با سرعت و امنیت بیشتر، هزینه کمتر و مستقل از ارتباطات مخابراتی و اینترنتی انجام می شود.

لازم به ذکر است که فیبر نوری پهنای باند بسیار بالاتری نسبت به کابل های معمولی دارد، با فیبر نوری می توان به راحتی تصویر، صدا و سایر داده ها را با پهنای باند بالا تا ۱۰۰ گیگابیت در ثانیه و بالاتر منتقل کرد و امروزه مخابرات فیبر نوری به دلیل به دلیل پهنای باند وسیع تر نسبت به کابل های مسی و تاخیر کمتر در مقایسه با ارتباطات ماهواره ای یکی از مهم ترین ابزارهای انتقال اطلاعات به شمار می رود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا