ترندهای روز

اتفاقی عجیب در ماشین لباسشویی هوشمند ال‌جی؛ مصرف ۳.۷ گیگابایت اینترنت روزانه!

پایگاه خبری تحلیلی ایران تحلیل (irtahlil.com):

به نظر می رسد برخی از لوازم خانگی هوشمند مانند ماشین لباسشویی ال جی، استفاده از اینترنت بسیار بالایی دارند. یکی از کاربران متوجه شد که ماشین لباسشویی او روزانه ۳.۶۶ گیگابایت اینترنت مصرف می کند. او می گوید که اکنون باید دسترسی دستگاه به روتر را مسدود کند. علت دقیق این میزان مصرف داده هنوز مشخص نشده است. اگرچه هک دستگاه های هوشمند و سوء استفاده از آنها دور از ذهن نیست.

یکی از کاربران X اسکرین شات استفاده از اینترنت ماشین لباسشویی ال جی خود را منتشر کرده است. این دستگاه در یک روز ۳.۵۷ گیگابایت آپلود و حدود ۱۰۰ مگابایت دانلود داشت. در مورد این رقم عجیب حدس های مختلفی وجود دارد. به عنوان مثال، ماشین های لباسشویی هوشمند معمولاً تنظیمات مربوط به انواع مختلف لباس را دانلود می کنند. با این حال، چنین مصرف داده ای منطقی نیست.

دلایل احتمالی مصرف زیاد اینترنت در ماشین لباسشویی ال جی

صاحب این ماشین لباسشویی به شوخی گفت شاید ماشین لباسشویی او در حال استخراج ارز دیجیتال است. اگرچه این غیرواقعی به نظر می رسد، اما ممکن است اتفاق بیفتد. پیش از این، هکرها از دستگاه های هوشمند ال جی سوء استفاده کرده بودند.

یک هکر همچنین ممکن است از منابع سخت افزاری ماشین لباسشویی به عنوان بخشی از یک بات نت استفاده کند. کنترل ماشین لباسشویی ال جی به عنوان بخشی از یک بات نت بزرگ برای استخراج ارزهای دیجیتال یا ایجاد شبکه های شرور آنقدرها هم که به نظر می رسد دور از ذهن نیست. با اتصال چندین دستگاه هوشمند کم مصرف، مانند این ماشین لباسشویی، می توان یک شبکه قدرتمند برای استخراج ارزهای دیجیتال ایجاد کرد.

یکی دیگر از دلایل حجم بالای آپلود می تواند خطا در سیستم عامل روتر باشد. سایر کاربران میزان مصرف داده ماشین لباسشویی هوشمند ال جی خود را منتشر کرده اند و به نظر می رسد که این دستگاه ها معمولاً کمتر از ۱ مگابایت اینترنت در روز مصرف می کنند.

اگرچه ممکن است توییت های منتشر شده بیهوده به نظر برسد، اما جلوگیری از هک دستگاه های هوشمند می تواند حیاتی باشد. فرض کنید، برای مثال، اگر دستگاه‌های IoT پزشکی یا صنعتی توسط مهاجمان هک شوند، چنین رویدادهایی ممکن است منجر به خطرات زیادی شود.

منبع: دیجیاتو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا