ترندهای روز

اتفاق باورنکردنی در بیمارستانی در یاسوج، دوقلوهای زنده را کفن‌پیچ به سردخانه فرستادند

پایگاه خبری تحلیلی ایران تحلیل (irtahlil.com):

این دو نوزاد که از طریق IVF (بارداری خارج از رحم مادر) به دنیا آمدند، اکنون در بخش مراقبت‌های ویژه (NICU) بیمارستان امام سجاد (ع) بستری هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با اطلاع از این موضوع دستور ویژه و فوری به حراست، معاونت درمان و سایر عوامل دانشگاه و بیمارستان امام سجاد(ع) برای رسیدگی به این حادثه تلخ صادر کرده است.

سعید جاودان سیرت دستور رسیدگی فوری به موضوع دوقلوهای تازه متولد شده را به تیم حراست دانشگاه، معاونت پزشکی و تیم بازرسی دانشگاه صادر کرد تا بلافاصله به دوقلوهای تازه متولد شده رسیدگی کنند.

جاودان سیرت اعلام کرد: این موضوع با جدیت در حال پیگیری است و به خانواده های نوزادان این اطمینان را می دهیم که تمام تلاش خود را برای بررسی و پیگیری جدی تا حصول نتیجه نهایی به کار خواهیم بست.

وی تصریح کرد: در صورت کوچکترین قصوری از سوی کادر درمانی بیمارستان، قطعا اقدامات قانونی لازم را انجام خواهیم داد.

این مادر باردار پس از درمان و به دنیا آمدن فرزندان نارس خود به بیمارستان امام سجاد یاسوج مراجعه کرد و مدعی شد مسئولان بیمارستان می توانستند بهتر از آنها مراقبت کنند.

یکی از اعضای خانواده این نوزادان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا و در تشریح جزئیات بیشتر گفت: در حالی که این نوزادان زنده بودند، کادر درمانی بیمارستان خبر تکان دهنده مرگ آنها را به خانواده هایشان اعلام کردند.

فروزان تصریح کرد: پس از ۲۳ سال انتظار، این خانواده که با مشکل ناباروری مواجه بودند و باید هزینه های هنگفت مالی و روانی را متحمل می شدند، پس از سال ها توانستند این نوزادان دوقلو را به دنیا بیاورند.

وی گفت: مادر این دوقلوها بعد از ۲۲ هفته به بیمارستان مراجعه کرد و پزشک تلفنی دستور سقط جنین را داده بود که باید قرص سقط جنین تزریق شود.

وی افزود: در حالی که مادر نوزادان دوقلو درخواست ملاقات با فرزندانش را داشت، یکی از نوزادان شروع به گریه کرد و با فریادهای خانواده، دوقلوها از کفن بیرون آمدند و به بخش مراقبت های ویژه منتقل شدند.

این نوزادان دوقلو نارس (زیر ۲۵ هفته) در بخش آی سی بیمارستان بستری هستند.

پدر این نوزادان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا این موضوع را تشریح و تایید کرد و گفت: این دوقلوها حدود ۴۵ دقیقه در کفن پیچیده بودند.

وی گفت: با پیگیری های انجام شده دستور رسیدگی فوری مسئولان دانشگاه صادر شد که انتظار می رود در صورت قصور از سوی بیمارستان برخورد قانونی شود. چرا که کم نیستند خانواده هایی که آرزوی داشتن فرزند را دارند و سال ها منتظرند تا با صرف هزینه های زیاد و استفاده از روش های فراوان این آرزو را برآورده کنند.

وی گفت: الان هم من و همسرم به شدت نگران و افسرده هستیم و انتظار داشتیم مسئولان و پرسنل این بیمارستان رسیدگی بهتری به این کودکان داشته باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا