ترندهای روز

اثر بی‌نظیر این ویتامین در درمان کبد چرب

پایگاه خبری تحلیلی ایران تحلیل (irtahlil.com):

مشکلات کبدی ممکن است به دلایل مختلفی رخ دهد، اما نه همیشه به دلیل مصرف الکل. بیماری کبد چرب غیر الکلی یک نوع تهاجمی از بیماری کبد چرب است که می تواند باعث آسیب شدید کبدی شود و بر سلامت کلی بدن تأثیر بگذارد.

در حال حاضر، هیچ درمان موثری برای بیماری کبد چرب غیر الکلی وجود ندارد، اما یک مطالعه جدید نشان داد که ویتامین B12 و فولات می‌توانند به کاهش التهاب و جای زخم در انسان‌ها و مدل‌های حیوانی کمک کنند.

یک مطالعه جدید با بررسی مکانیسم های بیماری کبد چرب دریافته است که در این بیماری از فعالیت پروتئین خاصی به نام «سینتاکسین ۱۷» در از بین بردن سلول های مرده و ناسالم جلوگیری می شود.

محققان همچنین دریافتند که ویتامین B12 و فولات سطح سینتاکسین ۱۷ را افزایش داده و به کاهش فیبروز (ضخیم شدن یا زخم) و التهاب کبد کمک می کند.

کبد چرب غیر الکلی می تواند باعث ایجاد اسکار و آسیب دائمی به کبد شود و خطر ابتلا به سرطان کبد را افزایش دهد.

محققان مطالعه حاضر دریافتند که افزایش اسید آمینه هموسیستئین (HCY) با التهاب و فیبروز کبد همزمان است.

آنها همچنین دریافتند که سطوح بالای هموسیستئین در کبد منجر به کبد چرب و تشدید آن می شود. سپس هموسیستئین بر پروتئین سینتاکسین ۱۷ تأثیر می گذارد، که برای حذف سلول های آسیب دیده از بدن در فرآیندی به نام اتوفاژی مهم است.

محققان توصیه می کنند که ویتامین B12 و فولات ممکن است مفید باشند، به ویژه به عنوان یک درمان پیشگیرانه یا خط اول برای بیماری کبد چرب غیر الکلی.

مطالعات بالینی بیشتر می تواند بررسی کند که چگونه ویتامین B12 و فولات می توانند به افراد مبتلا به بیماری کبد چرب غیر الکلی کمک کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا