اخبار بورس

اثر ناترازی انرژی بر کاهش حجم تولید شرکت‌ها

لزوم بهبود وضعیت اقتصادی به منظور بازگرداندن اعتماد به بازار سهام؛

دلیل اینکه دولت به تاثیر تصمیمات خود بر بازار سرمایه توجه نمی کند، بی اهمیت بودن بازار برای دولت است. بورس در سال های اخیر جزو محاسبات دولت نبوده است، بنابراین باید انتظار داشت تصمیمی اتخاذ شود که به نفع شرکت ها باشد یا وضعیت را بهبود بخشد.

علی اسکینی کارشناس بازار سرمایه در خصوص مشکل عدم تعادل انرژی در گفتگو با اخبار بورس وی گفت: سالانه ۳ میلیارد دلار زیان دهی در صنعت فولاد وجود دارد. مشاغل مرتبط با برق – به ویژه زنجیره های فولادی و فولادی – بیشترین آسیب را از این چالش متحمل شده اند.

اسکینی ادامه داد: پس از آن گروهی توانستند با افزایش کم و بیش این آسیب را جبران کنند. به عنوان مثال، صنعت سیمان توانست تا حدی کاهش حجم تولید ناشی از رقابت موجود را جبران کند، اما عدم تعادل منجر به اختلال در تولید در شرکت‌ها شد و بر گزارش‌دهی تأثیر داشت.

بازار سرمایه برای دولت مهم نیست!

مدیر سرمایه گذاری صندوق سرمایه نوین گفت: اکثریت ساختار بورس را شرکت های دولتی یا وابسته به دولت تشکیل می دهند. دلیل اینکه دولت به تاثیر تصمیمات خود بر بازار سرمایه توجه نمی کند، بی اهمیت بودن بازار برای دولت است. در سال های اخیر بورس جزو محاسبات دولت نبوده است، بنابراین باید انتظار داشت تصمیمی اتخاذ شود که به نفع شرکت ها باشد یا وضعیت را بهبود بخشد.

دست دولت در جیب شرکت ها

وی افزود: دولت دست در جیب شرکت ها کرده است در سال گذشته فقط سود شرکت ها مانند سال قبل بوده است و در سال ۱۴۰۳ نیز شاهد همین وضعیت و حتی بدتر از آن بودیم و باید این مشکل حل شود. .

تشریح عوامل موثر بر بهبود بازار سهام

اسکینی توضیح داد: آنچه برای بازار امروز ما بسیار مهم است، فاصله نیما تا دلار آزاد تا حدودی کاهش یافته است اما نیاز به اصلاح قیمت های عجیب دلار نیما وجود دارد. موضوع اصلی بعدی که باید به آن پرداخته شود عدم تعادل انرژی است. در مورد نرخ بهره هنوز چیزهای بیشتری باید گفت نرخ سود بالای ۳۰ درصد در واقع هیچ توجیهی برای تولید وجود ندارد و افراد زیادی حاضر نیستند سرمایه خود را در بورس سرمایه گذاری کنند که مسئولیت ریسک آنها را ندارد. نسخه بعدی مدیریت شرکت است؛ انتصابات و عدم ثبات در تصمیم گیری باید اصلاح شود.

این کارشناس بازار سرمایه خاطرنشان کرد: در حال حاضر در کمترین میزان نسبت P/E در سال های اخیر قرار داریم و به نظر می رسد بزرگترین اقدام دولت این باشد که اقداماتی برای بهبود وضعیت اقتصاد انجام نداده است. دوره و تنظیم می شود. در این صورت می توانیم راه حل بسیاری از مشکلات مانند قیمت گذاری دستوری را ببینیم.

وی تصریح کرد: بازار از نظر P/E و ارزش گذاری در وضعیت خوبی قرار دارد. یعنی بدون توجه به نقطه شروع، می توان گفت که به سال ۲۰۱۸ رسیده ایم. بازار ارزشمند است، اما برای دستیابی به چشم انداز مثبت و بازگرداندن اعتماد به بازار، نمی توان نیاز به بهبود اقتصاد را نادیده گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا