اخبار اقتصاد ایران

اجاره یک اتاق در یک پانسیون در قلب تهران: 6 میلیون و 500 هزار تومان! :: افق میهن

بررسی ها نشان می دهد که اجاره بهای پانسیون ها و خوابگاه ها نیز افزایش چشمگیری داشته است.

به گزارش افق میهن، بررسی سکوهای اجاره اتاق در خوابگاه ها و پانسیون های تهران نشان می دهد که برای داشتن تخت در یک اتاق یک نفره در مناطق مرکزی شهر تهران که اکثریت بافت آن اداری است، باید حداقل ۶.۵ میلیون هزینه کرد. تومان.

حداکثر مبلغ ۱۰.۶۰۰.۰۰۰ تومان است که در برخی از این واحدها مبلغی معادل یا کمتر از اجاره بها به عنوان ودیعه در نظر گرفته شود.

از آنجایی که این خوابگاه ها و پانسیون ها اغلب توسط کارمندان و کارگران درخواست می شود. اگر حقوق دریافتی را بر اساس حقوق وزارت کار در سال ۱۴۰۳ (۹ میلیون و ۴۶۶ هزار تومان) قرار دهیم، حداقل هزینه اجاره یک ماهه (۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان) برای یک اتاق یک تخته در مرکز پایتخت است. ، برای افراد مجرد بدون سابقه کار، معادل ۶۸.۶۸ درصد حقوق ماهانه و حداکثر اجاره بها (۱۰ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان) معادل ۱۱۲.۰۲ درصد حقوق ماهانه آنها می باشد.

برای اجاره اتاق هشت نفره در مرکز تهران باید حداقل ۲ میلیون تومان و حداکثر ۳ میلیون تومان داشته باشید; بر این اساس حداقل هزینه اجاره اتاق هشت نفره برای افراد مجرد بدون سابقه کار معادل ۲۱.۱۳ درصد حقوق ماهیانه و حداکثر هزینه اجاره اتاق هشت نفره معادل ۳۱.۷۰ درصد حقوق ماهیانه آنها می باشد.

البته خوابگاه‌ها و پانسیون‌های پسرانه عموماً ارزان‌تر از خوابگاه‌های دخترانه هستند. این تفاوت قیمت می تواند به دلایلی مانند تفاوت در میزان تقاضا، نوع امکانات ارائه شده و همچنین مسائل امنیتی مربوط به خوابگاه های دخترانه باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا