اخبار اقتصاد ایران

اجازه تعطیلی هیچ واحد صنعتی کوچک و بزرگی در گیلان را نمی‌دهیم

استاندار گیلان با تاکید بر لزوم همراهی بیشتر بانک ها با تولید در استان تصریح کرد: اجازه تعطیلی هیچ واحد صنعتی کوچک و بزرگی را در گیلان نخواهیم داد.

افق میهن، هادی حق شناس ظهر امروز (چهارشنبه) در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید گیلان در رشت اظهار داشت: فلسفه تشکیل جلسات ستاد موانع تولید، رفع مشکلات و رفع مشکلات است. حذف محدودیت ها

استاندار گیلان بر رفع مشکلات تولید تاکید کرد و افزود: باید موانع و محدودیت ها بر سر راه تولید و اشتغال گیلان برطرف شود.

حق شناس با بیان اینکه در جنگ اقتصادی هستیم، گفت: شرایط عادی نیست و در حوزه اقتصادی و معیشتی حساسیت های زیادی وجود دارد.

وی با اشاره به تحریم های ظالمانه افزود: حمایت از تولید داخلی در چنین شرایطی مورد تاکید ویژه است.

استاندار گیلان با اشاره به عدم فعالیت شرکت هایی مانند سیمکو افزود: برای راه اندازی این گونه شرکت ها باید هزینه های هنگفتی متحمل شود، بنابراین حفظ و احیای این شرکت ها باید در اولویت استان باشد.

حق شناس با اشاره به هزینه های بالای اشتغال زایی گفت: برای ایجاد هر شغل پایدار باید سرمایه هنگفتی را در حوزه تولید صرف کنیم.

نماینده عالی دولت در استان با اشاره به رکود شرکت ها و صنایع مطرح گیلان افزود: نباید اجازه دهیم شرکت هایی مانند سیمکو به سرنوشت صنایع بزرگی مانند پوشش و نساجی دچار شوند.

استاندار گیلان با بیان اینکه واحدهای صنعتی که در زمان تصدی اینجانب تعطیل شده اند مقصر هستند، گفت: اجازه نمی دهیم هیچ صنعت کوچک و بزرگی در گیلان تعطیل شود و این موضوع در مورد سیمکو نیز صدق می کند.

حق شناس با اشاره به نامگذاری چند دهه ای عناوین اقتصادی و تولیدی توسط مقام معظم رهبری و تاکیدات مقام معظم رهبری در زمینه اشتغال، گفت: سال به سال مشکلات تولید و اشتغال عمیق تر و ریشه دارتر می شود و یک برای آن باید نسخه شفابخش و درمانی تهیه شود. و همه باید به توصیه رهبری عمل کنند.

وی با تاکید بر لزوم همراهی بانک ها با تولید افزود: استان در خدمت تولید و اشتغال است و بانک ها نیز باید در این مسیر همراهی شوند.

استاندار گیلان بر لزوم هدف گذاری در حوزه تامین سرمایه و ارائه تسهیلات اشتغال تاکید کرد و افزود: باید سرنوشت اعتباراتی که به عنوان تسهیلات در گیلان پرداخت شد مشخص شود.

* ۷۸ درصد مشکلات تولید مربوط به بانک هاست

مدیرکل صمت گیلان نیز در این جلسه اظهار داشت: رفع مشکلات واحدهای تولیدی اولویت ستاد تسهیل و رفع موانع تولید است.

تیمور پورحیدری با اشاره به موانع تولید و اشتغال افزود: ۷۸ درصد مشکلات تولید مربوط به بانک هاست.

در این جلسه مشکلات و موانع چند واحد تولیدی استان گیلان بررسی و تصمیمات نهایی برای رفع مشکلات تولید اتخاذ شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا