ورزشی

اجازه نمی‌دهند از کشور خارج شوم

آرتور کوین یاماگا پس از مصدومیت دردناک چشمی در تمرین استقلال از مستطیل سبز دور بود. او پس از انجام چندین عمل جراحی و ریکاوری، روی آمادگی جسمانی خود کار کرد تا بتواند به میادین بازگردد و حتی در ابتدای تابستان در یک بازی تدارکاتی برای استقلال به میدان رفت و یک پاس گل داد.

در حالی که جواد نکونام در مصاحبه ای گفته بود که اگر وضعیت یاماگا خوب باشد، او را به لیست اضافه می کند، با وجود اینکه ایفمارک سلامت این بازیکن را تایید کرده بود، آبی ها او را از لیست حذف کردند و حتی سعی کردند او را به آلومینیوم اراک بفرستند. پروژه ای که علناً یاماگا را ناراحت کرد. حالا بهترین گلزن خارجی استقلال که یکی از ستاره های این تیم در سه فصل اخیر بوده است، در گفت و گوی اختصاصی با خزورزی از شرایط این روزها و تمام ظلم هایی که مدیران و کادرفنی استقلال به او کردند، صحبت کرد. اگر به صحبت های یمگا گوش کنید قطعا دردی خواهید داشت که چگونه این ایرانی که به مهمان نوازی معروف است خاطره بدی را در ذهن یکی از بهترین فوتبالیست های خارجی تاریخ لیگ برتر ایجاد کرد.

ابتدا از اتفاقات چند روز گذشته شروع می کنیم. چه اتفاقی افتاد که به باشگاه رفتی و عصبانی برگشتی؟

من در دو روز مختلف به باشگاه رفتم و بیش از سه ساعت منتظر ماندم، اما رئیس باشگاه حتی حاضر نشد با من صحبت کند! من در ورزشگاه نشستم و منتظر بودم تا تکلیفم را روشن کنند، اما کسی جواب نداد. من بیش از سه هفته است که برای دریافت ویزای خروج از باشگاه درخواست داده ام تا بتوانم کشور را ترک کنم، اما آنها تا امروز از دادن ویزای من خودداری کرده اند.

به نظر شما دلیل آنها برای این کار چیست؟

نمی دانم؛ تو به من بگو! استقلالی ها دیگر من را نمی خواهند، سرمربی مشخصا به من بی احترامی کرد، باشگاه بعد از مصدومیت پولی به من نمی دهد و حالا همه شانس های من را خراب می کنند.

چه شانسی

در این مدت با هماهنگی باشگاه مذاکراتی با باشگاه های کشورهای دیگر داشتم اما به دلیل اینکه نمی توانم از کشور خارج شوم همه چیز لغو شد. من می خواستم بازی کنم و این توانایی را داشتم. همه آزمایش ها و آزمایش ها را در همین راستا انجام دادم، اما حتی حرف های دکتر تیم را هم تغییر دادند! واقعا از این وضعیت خسته شدم.

در این شرایط قرار است چه کار کنید؟

حتی بعد از همه بی احترامی ها و اخبار جعلی که آنها منتشر کردند، من همچنان با وکیلم سعی کردم مشکل را به صورت دوستانه با باشگاه حل کنم اما هیچ کاری انجام نشد. آنها مرا در ایران نگه داشته اند و کارم را خراب می کنند. چاره ای جز درخواست کمک از سفارت و فیفا ندارم و اگر اینطور باشد حتما شکایت خواهم کرد. چون باید راهی پیدا کنم.

برای هواداران استقلال چه حرفی دارید؟

اصلا دوست ندارم از دست من ناراحت باشند. من سال های فوق العاده ای را در این باشگاه سپری کردم و رابطه بسیار خوبی با هواداران استقلال دارم. من می دانم که حساب آنها از مدیریت و کارکنان جدا است. من هرگز نمی خواستم چیزی بگویم که تیم را در حاشیه قرار دهد، اما آنها واقعاً بد رفتار کرده اند و من دیگر نمی توانم بازیچه آنها باشم. استقلال را برای همیشه در قلبم نگه می دارم اما بهترین گلزن خارجی تاریخ این تیم بودم. کاش کمی حرفه ای تر با آن برخورد می کردند چون واقعا این وضعیت برای من نیست. من در تمرینات این تیم مصدوم شدم اما آنها این موضوع را به کلی فراموش کرده اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا