اخبار اقتصاد ایران

اجازه نمی‌دهیم اشتباهات گذشته مجدداً تکرار شود | مردم گیلان خاطرات خوبی از واگذاری شرکتها ندارند

بازرس کل استان گیلان با بیان اینکه مردم استان گیلان خاطره خوبی از واگذاری شرکت های بزرگ این استان به بخش خصوصی ندارند، افزود: اجازه نمی دهیم اشتباهاتی که برای شرکت های بزرگ این استان رخ داده است. دوباره تکرار شود

افق میهن، در راستای سفر رئیس عالی سازمان بازرسی کل کشور به گیلان و سفر معاون نظارت و بازرسی امور تولیدی این سازمان از شرکت ریسندگی شرق گیلان جلسه ای برگزار شد. بررسی مشکلات موجود در بازرسی کل استان گیلان.

در این جلسه علاوه بر احمد آقایی، بازرس کل استان گیلان، مدیرکل صنعت، معدن و تجارت، معاون نظارت و بازرسی و رئیس اداره امور تولیدی سازمان بازرسی کل کشور، مدیر عامل آتیه دماوند شرکت و مالک شرکت ریسندگی خاور نیز حضور داشتند. به بخش خصوصی، انجام تعهدات خریدار و نقشه راه سرمایه گذار مورد بررسی قرار گرفت.

آقایی در این جلسه ضمن اعلام حمایت از سرمایه گذاری در استان گیلان، تصریح کرد: این حمایت بازرسی سرمایه گذاری به این معنا نیست که پروژه های واگذار شده را به حال خود رها کنیم.

بازرس کل استان گیلان با بیان اینکه مردم استان گیلان خاطره خوبی از واگذاری شرکت های بزرگ این استان به بخش خصوصی ندارند، افزود: اجازه نمی دهیم اشتباهاتی که برای شرکت های بزرگ این استان رخ داده است. دوباره تکرار شود

شرکت ریسندگی خاور در سال ۱۳۵۵ تحت پوشش گروه صنعتی خاور (ایران خودرو دیزل فعلی) فعالیت خود را آغاز کرد. در سال ۱۳۷۱ کلیه سهام این شرکت به بانک صنعت و معدن واگذار شد. نوع فعالیت این شرکت تولید نخ از الیاف طبیعی و مصنوعی و فروش آن و همچنین اشتغال در صنعت نساجی می باشد.

در این شرکت ۱۴۰ کارگر مشغول به کار هستند که در سال ۱۴۰۱ از طریق مزایده به سرمایه گذار خصوصی واگذار شد. اما با بررسی های انجام شده توسط بازرسان بازرسی کل استان گیلان از زمان واگذاری به سرمایه گذار خصوصی، انجام شد. میزان تولید و درآمد شرکت مذکور نسبت به سالهای گذشته تغییری نداشته است.

بر این اساس و با توجه به مذاکرات انجام شده و عدم همکاری شرکت سرمایه گذار با مسئولان ذیربط استانی تا کنون، در جلسه فوق مقرر شد شرکت مذکور ضمن ارائه جدول زمانی، یک نسخه از قرارداد منعقده را در اختیار این شرکت قرار دهد. سازمان بازرسی کل کشور در اسرع وقت تا میزان پایبندی به تعهدات آن نیز بررسی شود.

آقای آقایی در عین حال خطاب به بازرسان مربوطه دستور دریافت تعهد مبنی بر عدم تغییر رشته صنعتی واگذار شده به شرکت سرمایه گذار را صادر کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا