فناوری

اجرای بازی Counter-Strike ۲ با ذهن؛ تراشه مغزی ایلان ماسک بار دیگر خبرساز شد

پایگاه خبری تحلیلی افق میهن (ofoghmihan.ir):

Zoomit: دومین فردی که ایمپلنت Neuralink را دریافت می کند اکنون می تواند Counter-Strike 2 را با این رابط مغز و کامپیوتر بازی کند.

الکس که از آسیب نخاعی رنج می برد، ماه گذشته ایمپلنت Neuralink را دریافت کرد و به سرعت با مزایای این رابط مغز و کامپیوتر (BCI) که شامل استفاده از نرم افزار و بازی های طراحی به کمک کامپیوتر (CAD) است، سازگار شد. همچنین انتظار می رود کنترل بازوی رباتیک و ویلچر استقلال بیشتری را برای الکس بهارمغان به ارمغان بیاورد.

در ویدیوی Noralink، الکس را می بینیم که با هم تیمی هایش CS:GO بازی می کند و به راحتی حریفان خود را شکست می دهد. قبل از دریافت ایمپلنت Neuralink، او با استفاده از یک وسیله کمکی به نام Quadstick، بازی Counterstrike را انجام داد.

بازی های تیراندازی اول شخص سریع مانند CS:GO به حداقل دو جوی استیک نیاز دارند، یکی برای حرکت و دیگری برای جهت گیری. تیر استفاده می شود جوی استیک تکی Quadstick کاربر را مجبور می کند تا ورودی خود را تغییر دهد تا بین حرکت و هدف سوئیچ کند و در نتیجه جذابیت بازی را محدود کند.

الکس در مورد چابکی و مهارت جدید خود در کنترل بازی با استفاده از BCI بسیار هیجان زده است. دومین بیمار شرکت کننده در مطالعه ایمپلنت Neuralink توضیح می دهد: «فقط اینکه بتوانید به اطراف نگاه کنید و مجبور نباشید Quadstick را به چپ و راست حرکت دهید واقعاً سرگرم کننده است. من می توانم به کجا نگاه کنم و به آنجا می رود و عالی است!»

فراتر از هیجان بازی از طریق BCI، الکس از نرم افزار CAD نیز استفاده می کند. او که یک تکنسین سابق خودرو بود، از کار روی پروژه های فیزیکی لذت می برد. الکس همچنین یک پایه سفارشی برای شارژر Noralink خود چاپ سه بعدی کرد. Neuralink می گوید با تبدیل حرکات مورد نظر به کلیک های مختلف ماوس (به عنوان مثال چپ، راست، وسط) بهره وری ایمپلنت را بهبود می بخشد.

در پست های وبلاگ Neuralink نحوه کاهش پدیده انقباض نخ در تعامل انسان و BCI برای الکس ذکر شده است که بسیار جالب به نظر می رسد. این پدیده منجر به کاهش عملکرد BCI می شود و خوشبختانه دومین شرکت کننده در آزمایش با چندین اقدام پیشگیرانه ایمپلنت BCI را دریافت کرد و دانشمندان ادعا می کنند که هیچ اثری از رگرسیون رشته ای در شرکت کننده دوم مشاهده نکرده اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا