محیط زیست

اجرای برنامه‌های تدوین شده مقابله با گردوغبار در ۲۹ استان کشور

به گزارش خبرگزاری ایران تحلیل و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان حفاظت محیط زیست، علی محمد طهماسبی بیرگانی درباره اجرای طرح های تدوین شده برای مقابله با گرد و غبار در ۲۹ استان کشور گفت: این اقدام زمانی اهمیت بیشتری پیدا کرد که «اجلاس تهران» قطعنامه» به تصویب سازمان ملل رسید و به یک الزام جهانی برای اقدام در برابر گرد و غبار تبدیل شد.

وی افزود: بخشی دیگر از وظایف مربوط به کنترل کانون های ریزگردهای داخلی و در تعامل با سایر دستگاه ها بود که ۱۰ جلسه ستاد ملی گرد و غبار با حضور دستگاه های اجرایی این ستاد برگزار شد.

دبیر ستاد ملی سیاست گذاری و مدیریت هماهنگی مقابله با پدیده گرد و غبار ادامه داد: نتیجه اجرای طرح های تدوین شده مقابله با گرد و غبار در ۲۹ استان کشور شامل اجرای ۲۰۹ هزار و ۲۶ هکتار حفاظت است. قرق مدیریت چرا، ۱۰۰ کیلومتر رسوب گیر، ۴۰۴۹۶ هکتار مراقبت و آبیاری، ۴۵۰ هکتار کشت بوته، ۶۱۴۲ هکتار مدیریت رواناب به همراه بذرپاشی، ۱۳۷۰۰ مترمکعب عملیات لایروبی، ایستگاه های هدایت و ترمیم ۴ و مانیتورینگ۵ قطعات، نمونه هایی برای تجزیه و تحلیل ترکیب ذرات گرد و غبار. .

طهماسبی بیرگانی به طراحی و ساخت ۱۰۰ دستگاه گرد و غبار از شرکت های دانش بنیان ایرانی و تهیه دستورالعمل مدیریت شرایط اضطراری گرد و غبار و ملاحظات زیست محیطی برای توسعه و بهره برداری از معادن از نظر میزان آلودگی و میزان آلودگی اشاره کرد. حساسیت مناطق به تولید گرد و غبار و اطلاع رسانی به استان ها و دستگاه های اجرایی ذیربط کشور ابلاغ شد.

دبیر ستاد ملی سیاست گذاری و هماهنگی مدیریت پیشگیری از گرد و غبار خاطرنشان کرد: در سال ۱۴۰۲ بالغ بر ۲ میلیارد و ۷۰۵ میلیارد ریال اعتبار مربوط به عملیات پیشگیری از گرد و غبار بین دستگاه های ذیربط توزیع شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا