اخبار اقتصاد ایران

اجرای رای دیوان برای آزادسازی نرخ بلیت هواپیما متوقف شد

رئیس کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه اجرای مصوبه دیوان عدالت اداری مبنی بر افزایش قیمت بلیت هواپیما فعلا متوقف شده است، گفت: با دستور توقف اجرای این مصوبه، خیر. شرکت هواپیمایی مجاز است قیمت بلیط را افزایش دهد. یکی از اتفاقات عجیب در بازار بلیت فروشی این است که شرکت های هواپیمایی با رای دیوان عدالت اداری اجازه فعالیت دارند. […]

رئیس کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه اجرای مصوبه دیوان عدالت اداری مبنی بر افزایش قیمت بلیت هواپیما فعلا متوقف شده است، گفت: با دستور توقف اجرای این مصوبه، خیر. شرکت هواپیمایی مجاز است قیمت بلیط را افزایش دهد.
یکی از اتفاقات عجیب در بازار بلیت فروشی این است که ایرلاین ها ادعا می کنند بر اساس رای دیوان عدالت اداری اجازه آزادسازی قیمت بلیت هواپیما را دارند و بر اساس رای دیوان، قیمت بلیت برخی از آنها را آزاد می کنند. مسیرها در چند روز گذشته ۵۰ درصد افزایش یافته است. یکی دیگر از سازمان های کیفری شرکت های هواپیمایی که با رای دادگاه قیمت بلیت را افزایش داده اند جرم اعلام کرده و وزارت راه و شهرسازی نیز مبنای و ملاک قیمت بلیت هواپیما را همین نرخ ها اعلام کرده است. خرداد ماه سال جاری تصویب شد. در این بین مسافران و مردم قربانی این چانه زنی ها شدند و در شرایط نادر بلیط هواپیما مجبور به پذیرش این افزایش قیمت ها می شوند.
در همین رابطه «محمدرضا رضایی کوچی» رئیس کمیسیون عمران مجلس از تعلیق رای دیوان عدالت اداری مبنی بر آزادسازی قیمت بلیت هواپیما خبر داد و گفت: در شرایطی هستیم که اگر قیمت بلیط هواپیما بالاتر از این اعداد است، بلیت برخی کلاس‌ها لغو می‌شود.» جامعه هم دور از دسترس است. در حال حاضر بلیط هواپیما محدود به درصد خاصی از جامعه است و افزایش قیمت ها بر صنعت گردشگری نیز تاثیر می گذارد.
وی ادامه داد: صنعت هوانوردی به یک صنعت لوکس تبدیل شده که عده ای معدود می توانند از آن استفاده کنند و ما با افزایش قیمت بلیت هواپیما مخالفیم.


رئیس کمیسیون عمران مجلس تاکید کرد: اجرای مصوبه دیوان عدالت اداری مبنی بر افزایش قیمت بلیت هواپیما فعلا متوقف شده است. ندارد.
رضایی کوچی گفت: در این شرایط بلیط هواپیما از سبد خانوار ۸۰ درصد خانوارهای ایرانی حذف شده است.
به گزارش ایلانا؛ وی با بیان اینکه حتی با افزایش قیمت ها متقاضیان به بلیت هواپیما دسترسی ندارند و با کمبود بلیت در بازار مواجه هستیم، گفت: با وجود اینکه تعدادی هواپیما به ناوگان اضافه شده است، اما این تعداد وجود ندارد. نیاز و تقاضا را برآورده کند. اگرچه تعدادی هواپیما وارد شدند، اما از سوی دیگر تعدادی هواپیما نیز به تعداد هواپیماهای زمین گیر پیوستند و در حالی که تعداد هواپیماهای فعال به ۲۰۰ هواپیما نمی رسد، تعداد ناوگان فعال باید حداقل به ۴۰۰ هواپیما برسد تا با یکدیگر ملاقات کنند. تقاضای موجود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا