اخبار اقتصاد ایران

اجرای طرح بزرگ تعویض چراغ های معابر با لامپ های فوق كم مصرف آغاز شد

محمدتقی مهدی زاده مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان از آغاز پروژه بزرگ بهسازی حدود ۳۰۰ هزار دستگاه روشنایی جاده ای استان و اجرای فاز اول آن در منطقه شلمان شهرستان لنگرود خبر داد.

ایران تحلیل، مدیرعامل توزیع برق گیلان تاکید کرد: استفاده از چراغ های جدید فوق کم مصرف تاثیر بسزایی در کاهش مصرف این تعرفه در استان خواهد داشت و علاوه بر آن کیفیت بسیار بهتری را ارائه می دهد. و نورپردازی نسبت به قبل

وی از این پروژه به عنوان یکی از پروژه های مهم و بزرگ در تاریخ صنعت برق گیلان یاد کرد و افزود: چراغ های خیابانی فوق کم مصرف LED-SMD با خروجی نور ۱۸۰ لومن بر وات با مصرف توان راکتیو صفر در در مرحله اول این پروژه حدود ۳۰۰۰۰۰ نفر می باشد. کل طرح استان نصب و تعویض چراغ های موجود خواهد بود.

مهدی زاده گفت: این طرح بزرگ در راستای حفاظت از محیط زیست و کاهش مصرف برق در استان اجرا می شود و مرحله اول آن در شهرستان لنگرود و در دهستان شلمان اجرا شد. وی بیان کرد: این طرح طی قراردادی با سازمان انرژی های تجدیدپذیر و بهره وری برق (ساتبا) اجرا می شود.

مدیرعامل توزیع نیروی برق گیلان افزود: در فاز اول این طرح بیش از ۱۰۰ لامپ فوق کم مصرف در شهرستان لنگرود نصب و راه اندازی شد.

مهدی زاده در پایان تاکید کرد: این طرح با برنامه ریزی مدون در کل استان اجرا می شود و کاهش مصرف انرژی، کاهش تولید گازهای گلخانه ای در سطح وسیع، کاهش آلودگی های زیست محیطی و در نهایت کاهش مصرف سوخت های فسیلی از جمله موارد دیگر است. اهداف این طرح بزرگ است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا