خودرو

اجرای طرح تسهیل تردد خودروهای اتباع ارمنستانی به ایران با حضور وزیر میراث فرهنگی آغاز شد


آنچه دیگران می خوانند:

به گزارش روابط عمومی مرکز جهانگردی و اتومبیلرانی، این طرح هفتمین شنبه است مهر ماه ۱۴۰۳ مصادف با هفته جهانگردی بود که رضا صالحی امیری وزیر میراث، گردشگری و صنایع دستی، علی اصغر شالبافیان معاون گردشگری کشور و محمدحسین صوفی مدیر عامل وزارت گردشگری و اتومبیل رانی حضور داشتند. مرکز هتل رشیدیه تهران.

طی این مراسم و از طریق برقراری ارتباط تصویری زنده با شهاب مالمیر، مدیر روابط عمومی و سخنگوی مرکز گردشگری و خودرو در پایانه مرزی نوردوز استان آذربایجان شرقی، دستور واردات موقت اولین خودروی ارمنی با گمرک صادر شد. مجوز ترانزیت کنترلی صادر شده توسط مرکز جهانگردی و اتومبیلرانی به عنوان عضو فدراسیون بین المللی اتومبیل رانی و تنها مرجع رسمی و مجاز این امر در ایران، صادره از سوی وزیر میراث فرهنگی.

از جمله بامدادی فرماندار جلفا سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در قپان، عابدین ورامین، تقی زاده رئیس گمرک مرزی نوردوز، بایبردی مدیر پایانه مرزی نوردوز و محمدزاده مسئول فرهنگی سازمان منطقه آزاد ارس و برخی از مسئولان ذیربط. از ارمنستان دیگر حاضر در مراسم در پایانه مرزی نوردوز.

طرح صدور مجوز ترخیص خودروهای مسافران و گردشگران ارمنی به ایران به منظور کاهش تشریفات گمرکی موجود در تردد خودروهای ایران و کشورهای همسایه، حذف واسطه ها و کاهش هزینه و زمان انتظار خودروها در خط مرزی. تسریع و تسهیل حمل و نقل زمینی بین المللی با آرامش و آسودگی کامل و با هدف حمایت از صنعت گردشگری کشور، تقویت ارتباط گردشگری و حمل و نقل با کشورهای همسایه و همچنین جذب گردشگران بیشتر به ایران.

طرح اعطای ترخیص خودروهای ارمنی توسط مرکز ایرانگردی و اتومبیلرانی در حال اجراست.

پس از این اقدام، شهروندان ارمنستان با دریافت کارتن دو پاسه یا دفترچه گمرک خودروی خود، در کمترین زمان ممکن وارد کشور ما خواهند شد.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا