فناوری

احترام به حاکمیت و تمامیت ارضی عراق از اصول اثبات شده جمهوری اسلامی ایران است

به گزارش خبرگزاری میهن تجارت و به نقل از سایت وزارت امور خارجه، ناصر کنعانی با ابراز تأسف از بیانیه اخیر وزرای امور خارجه اتحادیه عرب و رد محتوای آن اظهار داشت: اقدام جمهوری اسلامی مبتنی است. در مورد حق مشروع برخورد با عناصر تروریستی و وابستگان آنها. اتفاقی برای رژیم صهیونیستی در اربیل عراق افتاد که امنیت ملی ایران و شهروندانش را تهدید کرد و جمهوری اسلامی ایران از برخورد بازدارنده با منابع تهدید کننده امنیت و دفاع ملی تردید نخواهد کرد. امنیت شهروندان و مجازات مجرمان. انجام داد

وی تاکید کرد: احترام به حاکمیت و تمامیت ارضی عراق و حسن همجواری با آن از اصول ثابت شده و ثابت جمهوری اسلامی ایران در رابطه با عراق است.

سخنگوی وزارت امور خارجه تصریح کرد: در این راستا در سال های گذشته به ویژه از آغاز حملات داعش و گروه های تکفیری به عراق، جمهوری اسلامی ایران با رویکرد مسئولانه خود برای حفظ امنیت، حاکمیت، و تمامیت ارضی این کشور با تمام وجود. او در کنار دولت، ملت و نیروهای مسلح عراق قرار گرفت.

کنعانی در عین حال تاکید کرد که انتظار می رود دولت عراق به توافقنامه امنیتی که سال گذشته بین دو کشور امضا شد پایبند باشد و مفاد آن را به طور کامل اجرا کند.

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: روابط ایران و عراق مستحکم، همه جانبه و مبتنی بر منافع و منافع مشترک و همچنین روابط ناگسستنی دو ملت است، بنابراین انتظار می‌رود اتحادیه عرب از آن بهره‌مند شود. از آن.” تلاش و قدرت سیاسی، حقوقی و بین المللی برای توقف حملات وحشیانه و نسل کشی رژیم صهیونیستی در نوار غزه و پایان دادن به اشغال ۷۵ ساله سرزمین فلسطین و حمایت از ملت مظلوم آن.

به گزارش میهن تجارت، اتحادیه عرب چهارشنبه هفتم دی ماه با تشکیل جلسه اضطراری پیش نویس قطعنامه محکومیت حمله ایران به پایگاه تروریست ها در اربیل مرکز اقلیم کردستان عراق را تصویب کرد.

اتحادیه عرب در بیانیه‌ای اعلام کرد: این حمله ایران را مسئول تمام عواقب این نقض و نتایج آن می‌داند و اقدامی خطرناک است که تکرار آن ممکن است به برهم زدن کامل صلح و امنیت منطقه منجر شود. .

این بیانیه همچنین بر حق عراق به عنوان یکی از اعضای مؤسس اتحادیه عرب و عضو سازمان ملل برای توسل به هرگونه اقدام دیپلماتیک و قانونی در این زمینه تأکید می کند. بار تاکید کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا