خودرو

احتمالات مختلف بازار خودرو | روند قیمت خودرو صعودی است یا نزولی؟


آنچه دیگران می خوانند:

به گزارش خبر شما، قیمت خودرو یکی از موضوعات روز است. قیمت ماشین متفاوته قیمت خودرو در کارخانه با قیمت خودرو در بازار آزاد متفاوت است. بسیاری از کارشناسان برای تجزیه و تحلیل قیمت خودرو شما پرداخت می کنید

بابک صدرائی گفت: در صورت تداوم افزایش نرخ دلار و ورود به کانال ۶۰ هزار تومانی، انتظار افزایش ۲۰ درصدی قیمت خودرو را خواهیم داشت مگر اینکه عرضه انواع خودرو تقویت شود.

وی درباره تاثیر افزایش قیمت دلار در روزهای اخیر بر قیمت خودرو گفت: دلار مهمترین عامل تاثیرگذار بر قیمت خودرو است و در بسیاری از موارد قیمت خودرو از قیمت دلار بیشتر است. منطقی است که بسیاری از خودروهای موجود در بازار همیشه با قیمت فعلی دلار قیمت گذاری می شوند. اینطور نیست، اما آنها با توجه به قیمتی بالاتر از قیمت دلار فعلی ارزش گذاری می شوند و این امر به ویژه در مورد خودروهای دست دوم وارداتی رایج است.

وی افزود: بنابراین اگر روند فعلی افزایش قیمت دلار ماهیت موقتی نداشته باشد و دلار وارد کانال ۶۰ هزار تومانی شود و این افزایش قیمت ماهیتی موقت و هیجانی داشته باشد و متاثر از اخیر نباشد. رویدادهای سیاسی، پس اینگونه است، بدون شک افزایش قیمت خودرو متناسب با افزایش قیمت خودرو خواهد بود. این امر ادامه خواهد داشت و در آینده نزدیک شاهد افزایش ۲۰ درصدی قیمت خودرو خواهیم بود.

صدرائی ادامه داد: افکار عمومی همچنان بر این باور است که افزایش فعلی نرخ دلار ماندگار نیست و با توجه به اتفاقات سیاسی منطقه، شوک هیجانی به بازار وارد شده است و زمانی که اوضاع آرام شود، دلار افزایش می یابد. تعرفه ها به ارزش اصلی خود باز می گردند. همچنین این تصور وجود دارد که دولت برای تامین بودجه لازم برای پرداخت پاداش و تعطیلات پایان سال، شناور کردن دلار را آغاز کرده و پس از این مدت قیمت دلار به روال عادی خود بازگردد.

این کارشناس تصریح کرد: اگر این فرضیات درست نباشد و رشد قیمت دلار تا یک ماه دیگر ادامه یابد، علاوه بر بازار خودرو که در حال حاضر با جهش قیمت مواجه است، خودروسازان به ویژه خودروسازان مونتاژ همچنین قیمت محصولات خود را افزایش خواهند داد. . اگرچه ممکن است قیمت خودروهای تولید شده توسط دو خودروساز بزرگ کشور با سفارش ثابت شود، اما این سفارش نه تنها باعث کاهش قیمت در بازار نمی شود، بلکه باعث افزایش قیمت خودرو در بازار نیز می شود. زیرا توزیع خودرو با قیمت سفارش غیر منطقی می شود.

وی با برآورد میانگین فعلی افزایش قیمت خودروهای موجود در بازار به دلیل افزایش ۱۵ درصدی دلار گفت: در این میان خودروهایی که عرضه کمتری داشته باشند افزایش بیشتری خواهند داشت و انواعی که عرضه آنها بیشتر است، افزایش قیمت را تجربه خواهند کرد. کوچکتر را ببینید.” افزایش را تجربه کنید.” .

صدرائی خاطرنشان کرد: تنها عاملی که می تواند مانع افزایش قیمت خودرو در ماه های آینده شود، افزایش عرضه خودرو از سوی خودروسازان داخلی است. با توجه به اینکه خبری از واردات نیست و گویا ۷۰۰۰ خودرو وارد شده است، حتی هنوز ثبت نام نکرده اند و دولت به وعده خود مبنی بر واردات ۱۰۰ هزار خودرو عمل نکرده و تنها ۵ تا ۶ درصد از رقم وعده داده شده را وارد کرده است. بنابراین واردات خودرو را می توان پروژه ای شکست خورده دانست.

وی در پایان یادآور شد: در شرایط افزایش قیمت دلار معمولا هیچکس از ترس آسیب دیدن حاضر به فروش خودرو نیست.

منبع: ایلانا


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا