ترندهای روز

احتمال اجرای حکم قصاص مرد همسرکش، مدتی بعد از آزادی

پایگاه خبری تحلیلی ایران تحلیل (irtahlil.com):

این مرد که جاوید نام دارد در جریان رسیدگی به اتهاماتش همسرش را با چاقو کشت و به قصاص محکوم شد. در ادامه رسیدگی به پرونده حکم قصاص وی در دیوان عالی کشور تایید و به اجرا درآمد. اما رضایت مادر مقتول، سرنوشت این مرد را تغییر داد و او پس از مدتی آزاد شد. حالا به درخواست پدر مقتول این مرد بار دیگر در لیست اعدام قرار گرفت.

این قتل ۳۰ است مهر این اتفاق در سال ۱۳۹۰ رخ داد. جاوید که در آن زمان ۲۵ ساله بود و همسرش سمیرا به دلیل اختلافاتشان از هم جدا شده بودند، اما به خاطر فرزند ۶ ساله خود برای زندگی دوباره به یکدیگر روی آوردند. با این حال، جدایی و آشتی باعث بهبود روابط آنها نشد و اختلافات آنها باقی ماند. به همین دلیل آنها تصمیم گرفتند دوباره از یکدیگر جدا شوند.

جاوید روز حادثه فرزندش را در مهدکودک رها کرد و به خانه رفت تا وسایلش را جمع کند و آنجا را ترک کند. اما در این بین تصمیم گرفت دوباره با همسرش صحبت کند. این بار با هم دعوا کردند و سمیرا گفت حاضر نیست به زندگی مشترک ادامه دهد.

پس از این صحبت های زن، جاوید که عصبانی شده بود، چاقویی را از لابه لای وسایلش برداشت و چند ضربه به همسرش زد. سپس در حالی که پشیمان بود دست به خودکشی زد.

جاوید سپس اورژانس و پلیس را در جریان قرار داد و با رسیدن امدادگران و پلیس به خانه آنها متوجه شدند زن جوان فوت کرده است اما مرد ۲۵ ساله جان سالم به در برد.

به این ترتیب جاوید دستگیر و با تکمیل تحقیقات پرونده وی به دادگاه ارسال شد و پدر و مادر همسرش که آنها نیز از هم جدا شده بودند، خواستار قصاص داماد خود شدند. شعبه ۲۸ ديوان عالي كشور رفت و حكم تاييد و براي اجرا به دادگاه كيفري ارسال شد.

در دادگاه کیفری پرونده به شعبه دوم اجرای احکام ارسال شد و جلسات صلح و سازش در این شعبه تشکیل شد و در نهایت مادر مقتول بدون تردید رضایت خود را اعلام کرد. پس از آن دیگر خبری از پدر مقتول نشد و در نهایت جاوید با قرار وثیقه ۴۰۰ میلیون تومانی آزاد شد.

این پایان ماجرا نبود و پدر مقتول که به تازگی از آزادی جاوید باخبر شده بود، شکایت جدیدی را مطرح کرد و گفت: می خواهم قاتل دخترم قصاص شود و مابه التفاوت دیه و همچنین دیه را خواهم پرداخت. سهم وراث که نوه من است.

به این ترتیب حکم بازداشت محکوم به قصاص صادر شده تا مجددا در لیست اجرای حکم قصاص قرار گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا